شناسهٔ خبر: 29085 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

داستان زندگی فالاچی در تلویزیون ایتالیا پخش می‌شود

مجموعه دو قسمتی از زندگی اوریانا فالاچی، روزنامه‌نگار و نویسنده سرشناس ایتالیایی این هفته از تلویزیون ایتالیا پخش می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بخش‌هایی از زندگی پر فراز و نشیب او از پیوستنش به حزب ضد فاشیستی در جریان جنگ جهانی دوم و مصاحبه‌های جنجالی از جمله گفتگو با محمدرضا پهلوی و (حضرت) آیت الله خمینی (ره) تا اظهارات جنجال برانگیز او پس از یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در این مجموعه داستانی به تصویر کشیده شده است.

مارکو تورکو، کارگردان سریال «اوریانا» به خبرگزاری فرانسه گفته است: روایت زندگی فالاچی شبیه روایت تاریخ قرن بیستم است.

اوریانا فالاچی

او افزود: سخت بتوان داستانی سینمایی‌تر از زندگی او پیدا کرد.

ویتوریا پوچینی، بازیگر نقش فالاچی در این مجموعه نیز می‌گوید: ما سعی کردیم اوریانای روزنامه نگار و خبرنگار جنگی را به تصویر بکشیم... همینطور او را به عنوان یک انسان می بینیم، با جنبه‌های زندگی خصوصی‌اش و گاهی آن بعد شکننده‌اش که در رابطه با مردان آشکار می‌شود.

فالاچی دو عشق بزرگ در زندگی‌اش داشت فرانسوا پلو، خبرنگار فرانسوی که در جریان جنگ ویتنام با او آشنا شد و الکساندروس پاناگولیس، شاعر آنارشیست یونانی که سه سال پس از آشنایی با فالاچی در سانحه رانندگی در سال ۱۹۷۶ درگذشت.

فالاچی در سال ۱۹۲۹ در فلورانس به دنیا آمد. نوجوان بود که در جریان جنگ جهانی دوم به جنبش ضد فاشیستی ایتالیا پیوست. سپس به عنوان خبرنگار جنگی شهرت یافت و مصاحبه‌های جنجال برانگیز او بر این شهرت افزود.

نام او در ایران در پی مصاحبه‌اش با محمدرضا پهلوی و سپس با بنیانگذار جمهوری اسلامی بیش از پیش مطرح شد.

اوریانا فالاچی

او با شخصیت‌های دیگری از جمله ایندیرا گاندی، یاسر عرفات، هنری کیسینجر و هایله سلالی گفتگوهایی جنجالی انجام داد.

گزارش‌های فالاچی از جنگ اول خلیج فارس در اوایل دهه نود میلادی جزو آخرین کارهای او محسوب می شود.

فالاچی در سپتامبر ۲۰۰۶ در پی ابتلا به سرطان ریه در زادگاه خود درگذشت.

اگر خورشید بمیرد، زندگی، جنگ و دیگر هیچ و نامه به کودکی که هرگز زاده نشد از جمله کتاب‌های اوست که به فارسی ترجمه شده است.

به گزارش مهر، فالاچی پس از گفتگو با حضرت آیت الله خمینی (ره) درباره ایشان نوشت: خمینی مانند عرفات و قذافی و بسیاری از دیکتاتورها که من در جهان اسلام دیدم همچون عروسکی دستی نبود. او واقعا یک نوع مقام بالای مذهبی، یک نوع پادشاه و یک رهبر واقعی بود.

ارسال به

 

    نظر شما