شناسهٔ خبر: 29096 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

با 7 فینالیست جایزه ملی کتاب اقتصاد کانادا 2015 آشنا شوید

برترین جایزه کتاب اقتصاد کانادا در سال 2015 هفت فینالیست خود را شناخت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سی‌امین جایزه موسوم به National Business Book Award به ارزش ۲۰ هزار دلار (دلار کانادا) با حمایت مالی گروه اقتصادی BMO و PwC هفت کتاب را راهی مرحله فینال کرد.

۶ عضو هیئت‌داوران، بر اساس ۵ معیار کلیدی مانند اصالت اثر، ارتباط برقرار کردن با مخاطب، قلم برتر، نظم و دقت تحقیق و عمق تجزیه و تحلیل، فینالیست‌های ۲۰۱۵ جایزه کتاب ملی اقتصاد کانادا را به شرح زیر اعلام کردند:
پیتر فاستر / چرا ما دست نامرئی آدام اسمیث را گاز می گیریم: روانشناسی ضد سرمایه‌داری / انتشارات پلی زانس / نوشته‌ای علیه بازار آزاد سرمایه‌داری بر اساس استدلال دست نامرئی آدام اسمیث که نویسنده درباره مهار یا تنظیم بازار بحث می‌کند

آلفرد هرمیدا / به همه بگویید / انتشارات دابل دی کانادا / روزنامه‌نگار و دستیار پروفسور در دانشگاه بریتیش کلمبیا که از تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی و لزوم به اشتراک‌گذاری اطلاعات در کسب‌وکار صحبت می‌کند

نوآمی کلین / این‌همه چیز را تغییر می‌دهد: کاپیتالیسم علیه تغییرات آب و هوایی / انتشارات پنگوئن رندوم هاوس/ این کتاب سال گذشته برنده ۶۰ هزار دلار جایزه « هیلاری وستون » شده است. نویسنده در این کتاب دست به کالبدشکافی بازار آزاد و سرمایه‌داری زده و اینکه چقدر محیط‌زیست را تخریب کرده است.

ازرا لوانت /ناگهانی: شکستن ناگهانی لایه‌های نفتی و گازی /  انتشارات سیگنال مک کلی لند اند استوارت / وکیل و روزنامه‌نگار و فعال سیاسی که از شکستگی‌های گازی و نفتی (fracking)و تأثیر آن بحث می‌کند. (شکستگی‌های هیدرولیکی روشی است برای شکستن لایه‌های سنگی در زیرزمین، که بیشتر برای استخراج گاز طبیعی به‌کار می‌رود.)

گوردون پیتز / آتش در بیلی: «پوردی کرافورد» چگونه کانادا را نجات داد و راه کسب‌وکار ما را عوض کرد / انتشارات نیمبوس / نویسنده، روزنامه‌نگار و خطیب درباره یک وکیل و مدیر برجسته بنام پوردی کرافورد (مترادف با قانون و بیزینس کانادا) صحبت می‌کند که چگونه بر تاریخ این کشور و اقتصاد و قانون کانادا تأثیرگذار بوده است.

ژاک پویتراس / ایروینگ در برابر ایروینگ / انتشارات وایکینگ کانادا با مشارکت پنگوئن کانادا/ گزارشگر و نویسنده با پس‌زمینه داستانی درباره خانواده ایروینگ و رشد امپراتوری اقتصادی خانواده ایروینگ می‌نویسد.

کلایو ورونی / اسپین: چگونه سیاست قدرت بازاریابی را در دستان خود قبضه کرده است/ انتشارات آنانسی پرس / نویسنده به عنوان استراتژیست بازاریابی دنیای سیاست با دنیای بازاریابی را باهم مقایسه می‌کند و راه‌های جدید برای رساندن محصولات به دست مصرف‌کننده را شرح می‌دهد.

برنده نهایی این جایزه ۲۰ هزار دلاری روز ۱۶ آوریل ۲۰۱۵ در تورنتو معرفی می‌شود.

سال گذشته «جیم لیچ» و «جکی مکنیش» با کتاب «راه‌آهن سوم: مقابله با سیستم بازنشستگی‌مان» برنده ۲۰۱۴ شدند.

نظر شما