شناسهٔ خبر: 29099 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایش «مزار شریف» در سینما آزادی

فیلم سینمایی «مزارشریف» برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن و نامزد بهترین فیلم سی وسومین جشنواره فیلم فجر 7 اسفندماه در جشنواره رویش اکران خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ فیلم «مزار شریف» ساخته عبدالحسن برزیده در نهمین جشنواره فیلم رویش در بخش غیر رقابتی حضور خواهد داشت.


مزار شریف داستان حمله طالبان به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر مزار شریف افغانستان را بازگو می کند؛ که به شهادت جمعی از دیپلمات ها و خبرنگار منجر شد.


برزیده درباره مزار شریف می گوید: من خیلی اهل تبلیغ نیستم اما می‌گویم که این فیلم برگی از تاریخ است که تا به حال دیده نشده و باید دیده شود چون در ندیده نشدن آن تعمد وجود داشته است. این فیلم حکایتی است که همچنان ادامه دارد و راجع به کسانی است که از دین و دیانت و دینداران سوء استفاده می‌کنند. این فیلم اجتماعی گسترش افراطی‌گری را نشان می‌دهد.


«مزارشریف» در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت و نامزد دریافت 9 سیمرغ شد که در نهایت سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را به دست آورد. این فیلم در نهمین جشنواره فیلم رویش نمایش داده خواهد شد.

نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش از 5 تا 7 اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی تهران و مراسم اختتامیه آن 8 اسفند در تالار اندیشه برگزار می‌شود.

نظر شما