شناسهٔ خبر: 29129 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهزاد عبدی:

آهنگسازان با علم به سینما برای فیلم‌ها موسیقی بسازند

بهزاد عبدی برنده سیمرغ بلورین سی و سومین جشنواره فجر برای موسیقی «مزار شریف» از آهنگسازانی که برای فیلم‌ها موسیقی می‌سازند خواست دانش خود را نسبت به سینما بالا ببرند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بهزاد عبدی برنده سیمرغ بلورین سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای ساخت موسیقی فیلم «مزار شریف» درباره روند ساخت موسیقی فیلم‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر به خبرنگار مهر گفت: واقعیت این است که هیچ یک از آثار آهنگسازان را در مجموع فیلم‌های به نمایش درآورده در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نشنیده‌ام اما آنچه مهم است اینکه آهنگسازان باید با علم و شناخت از سينما به حوزه آهنگسازی فیلم وارد شوند و در این صورت سطح موسيقى آثار بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به همکاری خود با کارگردان‌های سینمای ایران گفت: همکاری با کارگردان های سینمای ایران همیشه لذت‌بخش بوده است ولی همکاری من با غلامرضا رمضانی، حسن برزیده و صادق صادق‌دقیقی بسیار خوب و از تنوع بالایی برخوردار بود.بهزاد عبدی رضا عطاران

آهنگساز فیلم «آل» به کارگردانی بهرام بهرامیان ادامه داد: همکاری با غلامرضا رمضانی و حسن برزیده از این جهت لذت بخش بود که آنها بر كار خود تسلط دارند و در انتقال تحليل خود به عوامل موفق عمل مى كنند. صادق صادق‌دقيقى هم کارگردان جوان، باسواد و دغدغه‌مند است و سينما را مى شناسد و تكليفش در كار معلوم است از همین رو كار با اين کارگردان نيز خوب بود.

عبدی در پاسخ به اینکه آیا همچنان ترجیح می دهد موسیقی آثار خود را در اوکراین ضبط کند؟ گفت: به عنوان یک آهنگساز همواره ترجیح می دهم در جايى اثرم را ضبط کنم كه استاندارد باشد بنابراین ضبط قطعه با ارکستر خوب برای من اولویت دارد چه در ایران باشد چه خارج. البته من نوازندگان ايرانى را دوست دارم و اگر امكانات ضبط درست و استاندارد فراهم شود با آنها از صميم قلب همكارى خواهم كرد. 

وی با ابراز امیدواری از اینکه در موسیقی فیلم به سمت و سوی علمی حرکت کنیم، درباره فعالیت های آتی خود گفت: هنوز به قطعیت نرسیده ام اما با چند پروژه فیلم كه در پيش‌توليد هستند، مذاکراتی انجام داده ام.

نظر شما