شناسهٔ خبر: 29138 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دستورالعمل حضور هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات تصویب شد

روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب دستورالعمل حضور هنرمندان و و ورزشکاران در تبلیغات خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، دستورالعمل نحوه استفاده از تصویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات، پس از بررسی کارشناسان و متولیان امر، با هدف تبیین چارچوب ها و شرایط و به منظور حمایت از صنایع و تولیدات داخلی تصویب شد.

این گزارش می افزاید: پس از بررسی و بازنگری ضوابط مربوط به تبلیغات، مجوز حضور چهره های هنری – ورزشی در تبلیغات تجاری محصولات و تولیدات داخلی صادر شد و با بررسی کارشناسان و صاحب نظران امر تبلیغات برای نظارت بیشتر و ارایه راه کارهای مناسب، این دستورالعمل تهیه و به تصویب کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی رسید.

براساس این گزارش، دستورالعمل یاد شده به استناد بند «ب» از ماده ۱۲ آیین نامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی - مصوب شورای انقلاب در سال ۱۳۵۸ - در خصوص چگونگی استفاده از شخصیت های فرهنگی کشور در آگهی ها، تنظیم و تدوین و در جلسه ۷۵ کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور در تاریخ سوم دی ماه ۱۳۹۳ به تصویب رسیده است.

روابط عمومی معاونت مطبوعاتی یادآورشده است که استفاده از حضور چهره های هنری- ورزشی در تبلیغ محصولات و تولیدات داخلی، در راستای تأکید بر تحقق شعار سال ۱۳۹۳ با عنوان « اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»، روح حاکم بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، توجه، باور و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی صورت گرفته است.

متن و مفاد کامل این دستور العمل هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است.

نظر شما