شناسهٔ خبر: 29182 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رتبه نخست کلاسیک ایرانی جشنواره موسیقی فجر به گروه همنوازان رسید

گروه «همنوازان ایران» به عنوان گروه برگزیده بخش رقابتی موسیقی کلاسیک ایرانی (موسیقی سنتی) سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر برگزیده شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، در بخش معرفی برگزیدگان سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ابتدا گروه های برگزیده بخش موسیقی کلاسیک ایرانی (موسیقی سنتی) از سوی هیات داوران معرفی شدند.

مراسم پایانی سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجرهم اکنون با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت درحال برگزاری است.این جشنواره از 24 بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده بود .

در این بخش گروه «سایه سار» به عنوان رتبه سوم، گروه «دل شدگان مشهد» به عنوان گروه دوم منتخب و گروه «همنوازان ایران» نیز جایزه گروه اول را از آن خود کردند.

گروه سایه سار به سرپرستی حسین سلیمانی کار خود را از سال 1384 آغاز کرد، شرکت در جشنواره موسیقی فجر، اجرای کنسرت در فرهنگسرای ارسباران، برج آزادی، تالار رودکی و حوزه هنری از جمله سابقه اجرایی این گروه است.گروه سایه سار همچنین در کشورهای قبرس، ترکیه و مالزی نیز برنامه اجرا کرده است .

آلبوم «نگاه آشنا» از این گروه به بازار آمده است و مجموعه روزهای خوب نیز به زودی از سوی این گروه منتشر می شود. گروه موسیقی سنتی «دل شدگان مشهد» به سرپرستی رامین میلانی فعالیت هنری خود را از تابستان سال 1382 در شهر مشهد آغاز کرد.

این گروه همواره سعی داشته است با ارائه آثار جدید به آهنگسازی اعضای گروه و متکی بر ادبیات پارسی علاوه بر جذب مخاطب جوان، در حفظ اصالت و فرهنگ کهن ایران نیز کوشا باشد.

شرکت در جشنواره داشنجویی در سالن رازی مشهد ، دریافت لوح تقدیر کنسرت در دانشگاه فردوسی مشهد، برگزاری کنسرت در ساری، نیشابور و هنرستان هنرهای زیبا مشهد از جمله فعالیت های این گروه می باشد .

گروه همنوازان ایران به سرپرستی کاوه پیمان نخستین اجرای رسمی خود را در نخستین جشنواره گروه نوازی استان فارس به روی صحنه برده است که مقام اول را نیز در این رویداد از آن خود کرد .

این گروه در بخش جنبی بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر در شیراز نیز برنامه اجرا کرده است.گروه همنوازان شیراز در آخرین کنسرت خود 11 مهرماه امسال با صدای وحید تاج به روی صحنه رفته است .

نظر شما