شناسهٔ خبر: 29183 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش کسب و کار ناشران با نشر دیجیتالی

یک ناشر گفت: روی آوری به نشر دیجیتالی می تواند به کسب و کار ناشران کتاب کاغذی در کشور کمک کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ علیرضا نوروزی فر افزود: نشر دیجیتال با بازنگری در مدل کسب و کار، بازسازی فرایندها و نظام های مدیریتی خود در فضای جدید جایگاه اقتصادی خود را حفظ و حتی بهبود می بخشد.

این ناشر تصریح کرد: ناشران به خانه تکانی نیاز دارند تا با تغییر پاردایم هایی که با آن کسب و کار خود را اداره می کنند، بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کتابخوانی کنند.

نوروزی فر با بیان اینکه باید فناوری اطلاعات و کاربردهای آن در حوزه نشر دیجیتال به عنوان محور توسعه کمی و کیفی تولید محتوا از طریق نهادهای مختلف بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز فضای مجازی ،شناخته شود، گفت : ناشران و نویسندگان نیز باید با تمام تلاش نسبت به تولید محتواهای دیجیتالی که هزینه زیادی برای آنها نداشته باشد، در فضای مجازی بدون چشم داشت اقدام کنند تا فرهنگ پذیرش در جامعه بوجود آید. 

این ناشر افزود:در حوزه انتشارات دیجیتالی باید اقدامات قانونی زیادی انجام شود تا بتوان مالکیت معنوی را به صورت جدی پیاده سازی کرد، بدون فرهنگ سازی و آگاه سازی مسوولان از مزایای نشر دیجیتال، ساماندهی آن از طریق نهادهای رسمی کار دشواری است.

نوروزی فر با تاکید بر حمایت های دولت، اظهار داشت :وقتی یک نویسنده یا ناشر که در فضای مجازی کار می کند متوجه می شود که حمایت دولتی فقط در مسیر نشر سنتی کاغذی نیست و برای دولت، نشر دیجیتال نیز اهمیت دارد، با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه می دهد. 

وی با بیان اینکه حمایت دولت در نشر دیجیتال بیشتر در بستر قوانین معنی پیدا می کند افزود: اکنون صنعت نشر نیاز به رویکرد جدیدی دارد زیرا بنیان های فرهنگی جامعه را شکل می دهد.

این ناشر اظهار کرد صنعت نشر در مقایسه با سایر بنگاه های اقتصادی از نظر به کار گیری دانش نوین مدیریت بسیار عقب مانده است.

وی با بیان اینکه بقای بنگاه اقتصادی درگرو پایداری سودآوری است،اظهار داشت : سودآوری نشر کتاب، در فضای پر رقابت و تکنولوژی، بدون مجهز بودن به دانش نوین مدیریت بسیار دشوار است .

نوروزی فر ادامه داد:امروزه دسترسی روزافزون مردم به اینترنت از طریق گوشی های هوشمند و کتاب خوان های الکترونیکی ،بخشی از مخاطبان به ویژه نسل جوان را به کتاب الکترونیکی جذب خواهد کرد.

نظر شما