شناسهٔ خبر: 29197 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون قرآنی ارشاد: محصولات فاخردر عرصه‌های قرآنی نداشته باشیم، نمایشگاه قرآن برگزار نمی‌شود

معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به لزوم به نمایش درآوردن محصولات نوین در نمایشگاه قرآن، گفت: اگر در طول سال محصولات فاخری در عرصه‌های قرآنی نداشته باشیم، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال آینده برگزار نخواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت نوآوری در محصولات قرآنی، اظهار داشت: نمایشگاه قرآن باید نمایشگاهی از محصولات و دستاوردهای نوین در عرصه‌های مختلف قرآنی باشد تا تمامی افراد جامعه به ویژه فعالان قرآنی بتوانند با بازدید از آن علاوه بر ارتقای سطح علوم قرآنی خود با معرفت الهی نیز آشنا شوند.

نقاط ضعف و قوت نمایشگاه قرآن بررسی می‌شود

وی از تشکیل گروه‌های مطالعاتی فشرده‌ای برای بررسی نقاط ضعف و قوت نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و افزود: ما سعی داریم نمایشگاه فاخری از دستاوردهای جدید قرآنی برگزار کنیم بر همین اساس اگر محصولات قابل توجهی در عرصه قرآنی در طول سال نداشته باشیم، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال آینده برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام حشمتی توجه به تکراری نبودن برنامه‌های قرآنی را یکی از اقدامات مهم در برگزاری نمایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به دنبال رویکرد جدیدی هستیم تا بتوانیم نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را در سال‌های آینده پربارتر برگزار کنیم.

مکان برگزاری نمایشگاه قرآن

وی درباره مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز افزود: در جلسات مختلف نحوه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و محل برپایی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم رضایت بازدیدکنندگان را جلب کنیم.

معاون قرآن و عترت ارشاد خاطر نشان کرد: اگر مسئولان مصلای امام خمینی(ره) برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هزینه‌ای از ما طلب نکنند نمایشگاه قرآن در این مکان برگزار خواهد شد؛ در غیر این صورت این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

نظر شما