شناسهٔ خبر: 29235 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گروههای برتر موسیقی فجر به کشورهای مختلف اعزام می شوند

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به شعار دولت تدبیر و امید در خصوص دیپلماسی فرهنگی، گروههای برتر موسیقی فجر به کشورهای مختلف جهان اعزام می شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، 'علی مرادخانی' شنبه شب در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی فجر در شیراز، افزود: از آنجا که طی سال‏های اخیر در بخش هنر بخصوص در حوزه هنرهای تجسمی در عرصه بین الملل ضعیف عمل کرده و نتوانسته ایم بازارهای جهان را بدست آوریم لذا توجه به این مهم از برنامه های اولویت دار وزارت ارشاد می باشد. 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هنر شرق بازار مهم دنیا را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: امید است با سیاست دیپلماسی فرهنگی حرکت های موثرتری انجام دهیم.

مرادخانی با برشمردن تاثیرات اقدام های فرهنگی فاخر، تصریح کرد: در بسیاری از موارد یک عمل فرهنگی و هنری درست به حوزه اجتماعی کمک کرده و می تواند در رفع بموقع مشکلات این بخش موثر باشد.

وی در ادامه گفت: گروههای برگزیده امسال در سال ۹۴ در عرصه تبادلات فرهنگی قرار می گیرند و استان فارس هم در این زمینه پیش قراول خواهد بود. 

مرادخوانی با اشاره به اینکه وظیفه داریم از موسیقی هویتی صیانت کنیم، افزود: موسیقی در کشور ما پاک و درست است و کسانی که در این زمینه کار می کنند باید به آنها توجه جدی کرد تا روز به روز شاهد شکوفایی هرچه بیشتر هنرمندان این عرصه باشیم.

مدیرکل دفتر موسیقی و شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین گفت: هنرمندان جوان عرصه موسیقی امروز در یک رنسانس تاریخی قرار گرفته اند. 

'پیروز ارجمند' افزود: تکنیک نوازندگی امروز بسیار قوی شده و بانوان درکنار مردان حضوری فعال در عرصه های اجتماعی و فرهنگی از جمله موسیقی دارند. 

وی با اشاره به استقبال ۱۳ هزار نفر از شب های ۹گانه موسیقی فجر در شیراز گفت: کارهای خوب و فاخر گروههای برگزیده شیراز آلبوم خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در این آیین گفت: موسیقی عرصه تجدد در ایران است و اولین هنری است که به مدرسه دارالفنون راه یافت و آموزش را آغاز کرد. 

'بهزاد مریدی' افزود: موسیقی بیش از همه هنرها سنت را در خود نگه می دارد و به دنبال باز سازی است. 

وی در خصوص مقام دو گروه شیرازی در سی امین جشنواره موسیقی فجر کشور، گفت: از چهار گروه شیرازی شرکت کننده در این جشنواره ، کسب مقام اول گروه همنوازان ایران و کسب مقام سوم گروه آوازی پاسارگاد بوده است.

نظر شما