شناسهٔ خبر: 29236 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرهادی: آماده ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان سومالی هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه بورس تحصیلی سالانه به 5 نفر از دانشجویان سومالیایی اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمد فرهادی با قاسم حسین وزیر علوم سومالی که برای حضور در اجلاس وزرای علوم جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده است در محل وزارت علوم دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به وجود تفاهم نامه موجود بین دو کشور اظهار داشت: تعداد 23 دانشجو از کشور سومالی در دانشگاه های کشورمان به صورت بورسیه تحصیل می کنند و ما آمادگی داریم تا همکاری بیشتری در زمینه انتقال تکنولوژی و آموزش های فنی - حرفه ای به دانشجویان سومالی ارائه دهیم .

فرهادی در خصوص ارائه خدمات بشردوستانه ایران به مردم سومالی نیز گفت : ایران در سومالی کلینیکی دارد که از سوی هلال احمر خدمات پزشکی ارائه می کند و از این طریق نیز می توان برخی آموزش ها را در زمینه توانبخشی و خدمات بهداشت و درمانی اولیه ارائه داد.

قاسم حسین وزیر علوم سومالی نیز در این دیدار گفت: من به تازگی در این سمت مشغول فعالیت شده ام و خوشحالم که نتیجه این سفر بتواند جوابگوی احتیاجات ما باشد و از طرف رییس جمهور، مردم و سفیر کشورمان از شما تشکر می کنم.

وی افزود: ما نسل جوانی داریم که بسیار آماده پذیرش تکنولوژی هستند و بسیار مایلیم که یافته ها و پیشرفت های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران را به اساتید و معلمان مان انتقال دهیم. 

وزیر علوم سومالی همچنین خواستار برگزاری دوره های آموزشی آکادمیک کوتاه مدت 3 و4 ماهه برای اساتید دانشگاه های سومالی توسط آموزش عالی ایران شد و تصریح کرد: از این طریق انتقال اطلاعات صورت می گیرد و اساتید پس از بازگشت می توانند مهارت ها را به کار گیرند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: من حامل پیام دوستی بین دو کشور هستم. در 20 سال گذشته به دلیل مسائل امنیتی ارتباط ما با کشورها و برادران مسلمان مان کم شده که امیدواریم این ارتباط بتواند در زمینه های فرهنگی و مسائل دیگر تقویت یابد.

نظر شما