شناسهٔ خبر: 29260 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمپین «Come 2 Iran»، جهانیان را به ایران می‌خواند

کمپین «Come 2 Iran» یک تلاش و حرکت ملی است که در آن مردم ایران با بیانی ساده و صمیمی به زبان‌های مختلف از مردم جهان دعوت می‌کنند تا به ایران بیایند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  کانون سراسری راهنمایان گردشگری از همه ایرانیان دعوت کرده تا مردم دیگر کشورها را به ایران دعوت کنند. این کانون در متن فراخوان خود آورده: «دعوت از مردم دنیا برای سفر به ایران، نیاز به همراهی همه ایرانیان دارد. بی‌شک هرچه این دعوت از زبان ایرانیان بیشتری شنیده شود، دلنشین‌تر و اثرگذارتر خواهد بود. پس، از همه ایرانیان دعوت می‌کنیم تا به این حرکت ملی بپیوندند و مردم دنیا را صمیمانه به ایران دعوت کنند. این، یک تلاش گروهی برای نشان دادن ایران واقعی به مردم جهان است. حضور تک تک مردم به ویژه چهره‌های سرشناس ملی و بین‌المللی اعم از سیاسی، هنری، ورزشی، علمی و نظایر آن و همچنین اقوام مختلف ایرانی، در فراگیر شدن این کمپین و تحقق هدف آن بسیار مؤثر خواهد بود.»

در بخش دیگری، در توضیح چگونگی عضویت در این کمپین آمده است: «برای پیوستن به کمپین Come 2 Iran کافی است در یک تصویر ویدیویی با بیان جمله‌ای به یک زبان خارجی، از مردم جهان برای سفر به ایران دعوت کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. این جمله باید به یک زبان خارجی بیان شود تا مردم کشورها دعوت ما را به زبان خودشان بشنوند و از اشتیاق ایران برای میزبانی از ایشان آگاه شوند. بنابراین به هر زبانی که دعوت می‌کنید، پیغام شما باید به عبارت «به ایران بیایید» در همان زبان ختم شود. در بخش اول پیغام خود می‌توانید از جملاتی استفاده کنید که بیانگر تمایل شخصی شما و یا شامل بهانه و دلیلی جذاب برای سفر مردم جهان به ایران باشد.»

و اما در جریان برگزاری هشتمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری ایران در شهر مشهد مقدس، در حرکتی نمادین ۱۰۶ راهنمای گردشگری به نمایندگی از راهنمایان گردشگری استان های مختلف کشور به این کمپین پیوستند. در این حرکت، راهنمایان گردشگری با در دست داشتن چترهایی به رنگ سبز، سفید و قرمز و با ایستادن در کنار هم،  عبارت «Come 2 Iran» را با رنگ های پرچم ایران بر روی زمین ترسیم کردند و آمادگی و اشتیاق خود را برای میزبانی از راهنمایان گردشگری و همچنین سایر مردم جهان اعلام کردند.

بهمن ماه امسال، ۹ راهنمای گردشگری به نمایندگی از کانون سراسری راهنمایان به پراگ رفتند و پس از ۴ روز رایزنی با نمایندگان ۴۱ کشور دنیا توانستند امتیاز میزبانی از کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در ایران را از آن خود کنند.

راهنمایان گردشگری ایران در حالی توانستند امتیاز میزبانی کنوانسیون جهانی راهنمایان را به خود اختصاص دهند که نه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرزدشگری از انها حمایت کرده بود و نه نهادهای مرتبط دیگر. اما به گفته روبی روت، نائب رئیس این کنوانسیون اگر سازمان‌های دولتی و اعضای فراکسیون توسعه گردشگری در مجلس شورای اسلامی از کانون رهنمایان برای برگزاری این جشن در ایران حمایت نکنند و زیرساخت‌ها برای حضور در این کشور فراهم نشود، احتمال لغو این امتیاز وجود دارد.  

نظر شما