شناسهٔ خبر: 29275 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شورای مالکیت فکری با مدیریت وزارت دادگستری تشکیل می‌شود

وزیر دادگستری با بیان اینکه لایحه حمایت از مالکیت فکری به مجلس ارائه شده است، گفت: از چند سال قبل یک شورای مالکیت فکری در کشور تشکیل شده و مدیریت این شورا به وزارت دادگستری سپرده شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل که در مصلی تهران در حال برگزاری است، گفت: موضوع این نمایشگاه علم تا عمل است مبنا هم علم، آگاهی، بصیرت و شناخت است. بحث حیات اقتصادی مدرن مهمترین موضوع دنیای معاصر و تحول جدید در چند قرن گذشته است.

پورمحمدی تصریح کرد: محور توسعه و پیشرفت همین اقتصاد مدرن است که امروز می‌بینیم در دنیا شکل گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: علم بسیار مفید است ولی باید جهت گیری و دستاوردهای آن مشخص باشد، باید دید علم چه پدیده‌هایی بوجود می آورد و در بحث اقتصاد هم باید ببینیم علم چگونه منجر به توسعه اقتصادی می‌شود. باید دستاوردها، اهداف و نتیجه‌ای که علم به انسان می‌دهد مورد توجه قرار گیرد.

وزیر دادگستری اظهار داشت: در دنیای خیلی بی رحمی قرار داریم، امروزه بحث‌های سیاسی، امنیتی و مذاکرات خیلی مطرح است و در دنیایی که شتابان پیش می‌رود حتی بین دوستان هم رقابت سختی وجود دارد و در جهان غرب هم این موضوع را می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها برداشته شود ما برای بقا و ادامه حیات و پیشرفت و باز نماندن از رقابت نیازمند یک تحول اساسی در رفتار اقتصادی، مدیریتی، پژوهشی و آموزشی خود هستیم.

وزیر دادگستری ادامه داد: باید ببینیم چگونه می‌توانیم در دنیای امروز از آرمان‌ها، اهداف، کشور و نظام خود دفاع کنیم و برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشیم.

 وی گفت: ادبیات ایرانی اسلامی مملو از مفاهیم بلند و قوی است، فرهنگ دینی ما نیز می‌تواند کمک بسیار زیادی در این رابطه به ما داشته باشد.

پورمحمدی اظهارداشت: علم سلطان است و کسی که می‌خواهد مقتدر و ممتاز باشد و از موقعیت خودش دفاع کند باید دانش داشته باشد. علم باید با عمل همراه باشد و علمی که با عمل نباشد یک بار زیادی است.

 وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: ما فارغ‌التحصیلان، استادان و نخبگان زیادی داریم و نباید بگذاریم آنها آتل و باطل باقی بمانند باید از آنها استفاده کرد. متاسفانه ما نخبگان و فارغ التحصیلان خود را به بنگاه‌های تولیدی دنیا تقدیم می‌کنیم.

پورمحمدی افزود: تجارت بدون اتکا به دانش و علم لازم، بی فایده است و نتیجه نمی‌دهد و مانند انسانی است که در جاده درست حرکت  نمی‌کند.عمل باید به هدف و نتیجه و خروجی برسد و این کار استقامت و پایداری می‌خواهد، با شعار و مصوبه و جشنواره این کار انجام نمی‌شود.

 پورمحمدی تصریح کرد: امروز اقتصاد مقاومتی اساس کار و توسعه ما است، اقتصاد مقاومتی هم یعنی نگاه به درون، متکی بر منابع داخلی و سرمایه انسانی تربیت شده داخلی براساس دانش و فناوری جدید و پیشرفته.

وی گفت: در دولت دو لایحه اکنون در حال انجام است که یک لایحه آن مالکیت فکری و حمایت از حقوق مالکیت است که تصویب شده و به مجلس ارسال شده است، یک لایحه‌ هم مالکیت اقتصادی است که روزهای آخر را برای تصویب سپری می‌کند و ان‌شاءالله به مجلس ارائه شود و به تصویب برسد.

وی در خاتمه اظهار داشت: از چند سال قبل یک شورای مالکیت فکری در کشور تشکیل شده و مدیریت این شورا به وزارت دادگستری سپرده شده است.

نظر شما