شناسهٔ خبر: 29301 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک عضو سابق شورای سیاست‌گذاری سلامت صداوسیما:

صداوسیما فقط 5 درصد دانش مردم را افزایش داده

یک عضو سابق شورای سیاستگذاری سلامت صداوسیما، با اشاره به اینکه رسانه ملی تنها پنج درصد سطح دانش مردم را افزایش داده است، گفت: بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین‌شده‌ صداوسیما، باید طی 15 سال گذشته سطح دانش علمی مردم به 25 درصد ارتقاء پیدا می‌کرد که متاسفانه این امر محقق نشده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر محمد جواد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، افزود: بر اساس پژوهش‌های انجام شده طی 15 سال گذشته، رسانه ملی تنها پنج درصد سطح دانش مردم را افزایش داده است که این مقدار کم هم با خرافات و اطلاعات غلط همراه بوده است. این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطح دانش علمی جامعه باید در این مدت، 25 درصد ارتقاء پیدا می‌کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بهداشت و پیشگیری در حوزه سلامت رویکرد رسانه ملی است اظهار کرد: حدود 75 درصد برنامه‌های سلامت سیما جنبه پیشگیری دارد، مابقی آن برای رفع نیاز و تمایل مردم به جنبه درمان قضیه می‌پردازد.

نخعی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی و مدیران سلامتی هیچگونه ردیف بودجه‌ای برای افزایش سطح سواد سلامت مردم در نظر نگرفته شده است، افزود: در حال حاضر شبکه سلامت سیما هیچگونه ردیف بودجه‌ای ندارد و هزینه‌ی آن از کسر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تامین می‌شود، در حالی که باید مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نظر شما