شناسهٔ خبر: 29307 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات «سید حسین نصر» نقد و بررسی می‌شود

نقد و بررسی کتاب خاطرات دکتر سید حسین نصر، رییس دفتر فرح پهلوی با عنوان «حکمت و سیاست » در جهاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست نقد و بررسی کتاب خاطرات دکتر سید حسین نصر با حضور حسین دهباشی، مولف کتاب و دکتر محسن مدیر شانه‌چی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دوشنبه ۴ اسفندماه از ساعت ۱۸ در پردیس دانشگاه فردوسی واقع در سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

 کتاب حکمت و سیاست از سری کتاب های مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر است که به تازگی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده، این مجموعه به کوشش حسین دهباشی تهیه شده است.

درباره دکتر سید حسین نصر
حسین نصر متولد سال ۱۳۱۲ در تهران و فرزند دکتر سید ولی‌الله نصر، نماینده مجلس و وزیر فرهنگ (۱۳۲۴-۱۲۵۵)‌ و از طرف مادری نواده شیخ فضل‌الله نوری است. وی در نوجوانی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و پس از اخذ مدارک فوق لیسانس از دانشگاه ام آی تی و دکترای فلسفه و تاریخ علوم از دانشگاه هاروارد به ایران بازگشت. نصر سمت‌های مختلفی از جمله معاونت دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه آریامهر (صنعتی شریف)، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، بنیانگذار و رئیس انجمن سلطنتی فلسفه ایران و رئیس دفتر فرح پهلوی را به عهده داشت و اکنون استاد ممتاز دانشگاه جرج واشنگتن و از معتبرترین اسلام‌شناسان معاصر است.

نظر شما