شناسهٔ خبر: 29331 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی تشابه پایان‌نامه‌ها امکان‌پذیر شد

ارزیابی تشابه پایان‌نامه‌ها با سامانه «همانندجو» توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران امکان‌پذیر شد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، با راه‌اندازی آزمایشی سامانه «همانندجو»، توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ارزیابی تشابه در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی امکان‌پذیر شد.

سامانه آزمایشی همانندجو با پشتوانه متن کامل و در حال افزایش بیش از ۱۰۰ هزار عنوان از تازه‌ترین پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها (۱۳۸۷-۱۳۹۳) به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

«همانندجو» با جست‌وجوی خودکار در متن کامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌هاي موجود در ایرانداک، نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد.

هدف از راه‌اندازی آزمایشی این سامانه با امکانات محدود، افزون بر شناخت کاستی‌ها و برطرف کردن آنها، آشنایی استادان با قابلیت‌های آن و شناخت همانندهاست.

پس از اجرای آزمایشی، قابلیت‌های ارزشمند دیگری در این سامانه در اختیار همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر، امکان استفاده‌ رایگان و آزمایشی این سامانه به 5 دانشگاه، داده شده و نزدیک به ۲ هزار استاد از این سامانه استفاده می‌کنند.

استادان معرفی شده از جانب دانشگاه‌ها برای کاربست آزمایشی این سامانه، می‌توانند به نشانی tik.irandoc.ac.ir مراجعه و پس از ورود به سامانه، نوشته‌های دانشجویان خود را بارگذاری و نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کنند.

نظر شما