شناسهٔ خبر: 29368 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پانزده اسفند ماه؛ آخرین زمان برای ارسال چکیده مقالات به ششمین همایش تاریخ مجلس

ششمین همایش تاریخ مجلس که به بررسی ساختار و کارکرد مجلس شورای ملی در دوره­‌های بیست و یکم و بیست و دوم (۱۳۵۰-۱۳۴۲) خورشیدی می‌پردازد، در اردیبهشت ماه سال ۹۴ برگزار خواهد شد.برای ارسال چکیده مقالات به ششمین همایش تاریخ مجلس تنها تا پانزده اسفند ماه سال جاری فرصت باقی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روابط عمومی کتابخانه و مرکز استاد مجلس؛ ششمین همایش تاریخ مجلس که به بررسی ساختار و کارکرد مجلس شورای ملی در دوره­‌های بیست و یکم و بیست و دوم (۱۳۵۰-۱۳۴۲) خورشیدی می‌پردازد، در اردیبهشت ماه سال ۹۴ برگزار خواهد شد.

برای ارسال چکیده مقالات به این همایش تنها تا ۱۵ اسفند ماه زمان باقی مانده است و محورهای همایش را می‌توانید از اینجا بخوانید.

همایش تاریخ مجلس تاکنون در پنج دوره برگزار شده است:

* اولین نشست: تاریخ مجلس

اولین نشست تاریخ تخصصی مجلس روز دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ با حضور دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی عنوان «تاریخ مجلس» در ساختمان مشروطه برگزار شد.

pdf2-32چکیده مقالات image-32گالری تصاویر 

 

* دومین نشست: نگاهی به کارکرد و ساختار مجالس شورای ملی در دوره پهلوی اول

دومین نشست تخصصی تاریخ مجلس شورای اسلامی در چهارم خرداد سال ۹۰ برگزار شد. این نشست با عنوان «نگاهی به کارکرد و ساختار مجلس شورای ملی در دوره پهلوی اول (۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰خورشیدی)» برگزار شد.

در پایان این نشست با حضور دکتر لاریجانی، از چند اثر منتشر شده کتابخانه مجلس تحت عنوان «مجلس؛ دیروز، امروز» و «اسناد بانوان در دوران مشروطیت» رونمایی شد. همچنین در این نشست در راستای تقدیر و تشکر از اهداگران اسناد و نسخه خطی به کتابخانه مجلس از زنده یاد حسن رهاورد تقدیر و سپاسگزاری به عمل آمد.

pdf2-32چکیده مقالات image-32گالری تصاویر 

 

 * سومین نشست: نگاهی به کارکرد و ساختار مجالس دوره‌های سیزدهم تا شانزدهم

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ سومین نشست تخصصی تاریخ مجلس تحت عنوان «نگاهی به ساختار و کارکرد مجلس شورای ملی دوره های سیزدهم تا شانزدهم» برگزار شد.

در این همایش از سه کتاب «فهرست اسناد انتخابات مجلس شواری ملی (ادوار ۶ تا ۱۲)»، «اسناد مشروطیت در یزد» و «اسناد روحانیت در مجلس (ادوار هفتم تا نهم)» رونمایی شد. همچنین در این مراسم از اهداگران عمده سند به کتابخانه مجلس «علی‌نقی فرمانفرماییان» و «دکتر منصوره اتحادیه» هم تجلیل شد.

pdf2-32چکیده مقالات image-32گالری تصاویر 

 

* چهارمین نشست: نگاهی به کارکرد و ساختار مجالس دوره‌های هفدهم و هجدهم

چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس با عنوان «نگاهی به ساختار و کارکرد ادوار هفدهم و هجدهم مجلس شورای ملی» روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار شد.

pdf2-32چکیده مقالات image-32گالری تصاویر 

 

 * پنجمین نشست: نگاهی به کارکرد و ساختار مجالس دوره‌های نوزدهم و بیستم

پنجمین همایش تاریخ مجلس با عنوان «بررسی ساختار و کارکرد مجالس دوره نوزدهم و بیستم مجلس شورای ملی» روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ برگزار شد. در این هماش که در دو پنل ارائه مقالات و میزگرد «بررسی انتخابات ادوار نوزدهم و بیستم مجلس شورای ملی» برگزار شد از سه اثر و یک لوح فشرده رونمایی شد: اسناد قم در دوره پهلوی اول، گزیده‌ای از اسناد کردستان مجلس اول تا پنجم شورای ملی و جنگ جهانی اول و دوم در ایران به روایت اسناد و لوح فشرده گذری پنجاه ساله بر مجله اطاق تجارت تا اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ۱۳۵۷-۱۳۰۸ خورشیدی.

pdf2-32چکیده مقالات image-32گالری تصاویر 

 

 

تقویم همایش

آخرین فرصت ارسال چکیده مقالات: ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۳

آخرین فرصت ارسال اصل مقالات: ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

زمان برگزاری نشست: هفته پایانی اردیبهشت ۱۳۹۴

اطلاعات تماس دبیرخانه همایش

  نشانی: تهران، میدان بهارستان، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی - مرکز اسناد 

تلفن: ۳۳۱۲۵۵۱۵- ۰۲۱

پست الکترونیکی: asnadlib@gmail.com

وبلاگ ششمین همایش تاریخ مجلس

 

نظر شما