شناسهٔ خبر: 29534 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعتبار ۱۵۰ میلیاردی برای جذب استاد در دانشگاه آزاد

بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد تصویب شد براساس مصوبات این جلسه مقرر شد ۵ درصد از محل شهریه ها به پژوهش اختصاص یابد همچنین اعتبار جذب هیأت علمی نیز به تصویب رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، بودجه ارائه شده از سوی دانشگاه آزاد در جلسه هیئت امنای این دانشگاه که به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی - رئیس هیأت امنای دانشگاه برگزار شد به تصویب رسید.

این جلسه با حضور میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و معاونین این دانشگاه، محمد فرهادی - وزیر علوم، سید حسن خمینی، عبدالله جاسبی، حجت الاسلام محمد محمدیان- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، فریدون عزیزی و بهمن یزدی صمدی اعضای هیأت امنای این دانشگاه ۶ اسفند ماه برگزار شد.

در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد تصمیم گرفته شد تا ۵ درصد از محل شهریه ها و ۵ درصد از محل فعالیت های دانش بنیان به بخش پژوهش اختصاص پیدا کند.

همچنین قرار شد اگر هر واحد دانشگاه آزاد درآمد مازادی داشته باشد ۵ درصد از این درآمدزا به پژوهش اختصاص یابد.

در این جلسه در خصوص جذب هیئت علمی برای رشته های مختلف و همچنین رشته پزشکی مقرر شد تا اعتباری جداگانه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای جذب هیئت علمی در نظر گرفته شود.

در بخش عمرانی دانشگاه آزاد نیز مصوب شد تا منابع مالی ۱ هزار و ۱۰۰ متر مربع فعالیت عمرانی، برای تکمیل طرح های موجود در دانشگاه آزاد و یا طرح هایی که برای شروع آن ضرورتی هست در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد در لایحه بودجه این دانشگاه پیشنهاد کرده بود تا به ۳ واحد دانشگاه تهران جنوب، تهران مرکز و تهران شمال ماموریت داده شود برای تامین تجهیزات «آزمایشگاه ملی»  که ساختمان آن آماده بهره برداری است، مبلغ ۶۰ میلیارد تومان تا سال ۹۴ هزینه شود که این موضوع نیز مورد تصویب قرار گرفت.

میرزاده پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بودجه دانشگاه آزاد برای سال ۱۳۹۴ از لحاظ درآمدها ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و از لحاظ منابع ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که دانشگاه آزاد در آموزش عالی هزینه می کند.

نظر شما