شناسهٔ خبر: 29544 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ابراز تاسف رئیس دانشگاه خواجه نصیر از جای خالی درس اخلاق مهندسی

رييس دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي با بيان اينكه اخلاق مهندسي در دانشگاه هاي مطرح دنيا به عنوان يك درس اجباري ارائه مي شود از جاي خالي اين مبحث در درس هاي رشته هاي فني مهندسي كشور ابراز تاسف کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دكتر «علي خاكي صديق» با ابراز تاسف از اينكه اخلاق مهندسي به دانشجويان كشور آموزش داده نمي شود، بيان داشت: اکنون در بسياري از دانشگاه هاي خوب دنيا درس اخلاق مهندسي يكي از دروس اجباري رشته هاي مهندسي است ولي در ايران اين مبحث را نداريم و البته در برخي جاها ارائه مي شود كه آنهم به صورت سليقه اي و اختياري است و به شكل جدي به آن نمي پردازيم.

لزوم توجه جدي جامعه مهندسي به مقوله اخلاق

وي بر لزوم توجه جدي جامعه مهندسي به صورت كلي و دانشگاه هاي صنعتي و فني مهندسي به صورت اخص به مقوله اخلاق مهندسي تاكيد كرد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر درباره فعاليت هاي دانشگاه خواجه نصير طي يك سال گذشته نيز گفت: در يك سالي كه گذشت در دانشگاه طرح هايي را شروع كرديم كه متاسفانه با مساله بودجه كه از حدود نيمه دوم سال گريبانگير دانشگاه شد مقداري طرح هاي ما مختل شد ولي عليرغم اين در حوزه پژوهش، زمينه هاي ويژه پژوهشي تعريف كرديم.

تشكيل كارگروه هاي ويژه براي اجراي طرح هاي تحقيقاتي

وي به تشكيل كارگروه هاي ويژه براي اجراي طرح هاي تحقيقاتي متناسب با نقاط قوت دانشگاه و تعريف چندين طرح مشترك با صنعت و همچنين ارزيابي آموزشي و پژوهشي گروه هاي علمي دانشگاه به عنوان برخي اقدامات صورت گرفته طي يك سال اخير ياد كرد.

تقویت ارتباط با فارغ التحصیلان

خاكي صديق تقويت ارتباط با فارغ التحصيلان را يكي از رويكردهاي دانشگاه خواجه نصير ذكر كرد و گفت: يكي از نكاتي كه سالهاي گذشته در دانشگاه خواجه نصير كمتر به آن توجه شده، كانون ارتباط با دانش آموختگان است و انتظار داريم خيلي قوي تر عمل كند و جلسه اي هم با اعضاي هيات علمي دانشگاه كه دانش آموخته خواجه نصير هستند داشتيم و قرار شد حركت خوبي در اين زمينه آغاز شود.

توفیقات دانشگاه خواجه نصیر

وي درباره ديگر توفيقات دانشگاه نيز گفت: نمونه اي از توفيقات دانشگاه خواجه نصير در مراسم روز ملي مهندسي با حضور رييس جمهوري برگزار شد به نمايش درآمد و در اين مراسم تعدادي از استادان ما برگزيده شدند، تعدادي از منتخبان امسال از فارغ التحصيلان دانشگاه ما بودند، شهيدي كه تجليل شد از دانشجويان مهندسي دانشگاه خواجه نصير در دوران جنگ بود و افزون براين، در جمع شهداي جهاد علمي نيز شهيد رضايي نژاد را داريم كه اينها افتخارات دانشگاه هستند.

نظر شما