شناسهٔ خبر: 29569 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام هاشمی:

برخی با ناآگاهی به سیاست‌های فرهنگی دانشگاه حمله می‌کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد گفت: امروز برخی از روی ناآگاهی با هجمه‌ها و ترفند‌های مختلف به سیاست‌های فرهنگی دانشگاه حمله می‌کنند.

طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزادبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ طه هاشمی با انتقاد از تنگ نظری‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی جامعه گفت: تنگ نظری‌ها در عرصه فرهنگ و هنر، جامعه را به ورطه ورشکستگی فرهنگی خواهد کشید، تا جایی که نشانی از فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی و اسلامی نخواهیم دید.

شعور و درک دانشجویان با تحصیلات دانشگاهی کامل  می‌شود

وی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد را سفیران واقعی این دانشگاه دانست و گفت: شما می‌توانید نمادی از افتخار و بالندگی این دانشگاه در جامعه باشید و حضور شما خود پاسخی به منتقدان بی‌مسئولیت این دانشگاه است، دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی نیمی از بار آموزش عالی کشور را به دوش کشیده و خدمات شایان تجلیلی را به دانشحویان ارائه کرده است.

برخی از روی ناآگاهی با هجمه‌ها به سیاست‌های فرهنگی دانشگاه حمله می‌کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: امروز برخی از روی ناآگاهی با هجمه‌ها و ترفند‌های مختلف به سیاست‌های فرهنگی دانشگاه حمله می‌کنند و بدون در نظر گرفتن خدمات آن، حملات خود را علیه این دانشگاه گسترش می‌دهند، در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی در عرصهٔ خدمات دهی قرار نمی‌گرفت اکنون ۸۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی سردرگم و عازم کشور‌های بیگانه بودند.

هاشمی با توجه به انتقادات صورت گرفته علیه دانشگاه گفت: انتقادات سازنده را می‌پذیریم ولی هجمه‌های ناجوانمردانه و بی‌مسئولیت را نمی‌پذیریم؛ چراکه عملکرد چند دهه دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی و روشنی محکم‌ترین پاسخ به این گروه‌ها است.

هاشمی یکی از راه های نفوذ بیگانگان به فرهنگ مردم را سطح سواد جوانان برشمرد و گفت: اگر تحصیلات در جامعه به حد عالی نرسد و نتواند در تحلیل و تفسیر مسایل دخیل باشد، بسیاری از تصمیمات از خارج بر کشور تحمیل می‌شود و باید کشور به آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی مجهز شود و این هدف جز با همت و ارادهٔ شما دانشگاهیان محقق نخواهد شد.

در این مراسم مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس نیز در این مراسم با قدردانی از حضور شرکت کنندگان، گزارشی از روند رو به رشد این دانشگاه ارائه کرد و گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع عالی استان هرمزگان است که چون نگینی بر انگشتری این استان می‌درخشد.

ویافزود: این دانشگاه بیش از ۲۸ هزار فارغ التحصیل به بدنه این استان تزریق کرده و هم اکنون افتخار داریم که حدود ۷۰ در صد مدیران، کارکنان و مسئولان این استان، از دانش آموختگان‌ این دانشگاه هستند.

این جشن با حضور ۲۰۵ فارغ التحصیل و برنامه‌های شاد و متنوع دیگری اجرا شد

نظر شما