شناسهٔ خبر: 29571 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت علمی و پژوهشی دانشگاه سوره در رم و مسکو

رئیس دانشگاه سوره از فعالیت علمی و پژوهشی این دانشگاه در 2 کشور روسیه و ایتالیا خبر داد.

محمد روشن رئیس دانشگاه آزادبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد روشن گفت: طبق فعالیت هایی که دانشگاه سوره داشته، مسئولان وزارت علوم را بر این داشت تا بعنوان اولین دانشگاه غیر دولتی به ما پیشنهاد شود تا نسبت به ایجاد زمینه های لازم برای پذیرش دانشجوی خارجی اقدام کنیم. تا این لحظه تنها دانشگاه های دولتی دانشجوی خارجی جذب می کردند و امیدواریم با توجه به تلاش های صورت گرفته و کسب استانداردهای لازم این دانشگاه بتواند از بهمن ۱۳۹۴ اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی کند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت جذب دانشجوی خارجی آیا رشته جدید به دانشگاه سوره اضافه خواهد شد یا خیر؟ گفت: همین رشته های موجود را به دانشجویان خارجی عرضه می کنیم، چراکه دانشگاه سوره در رشته های هنری دارای تنوع لازم و خوب است و در اینجا خلائی نداریم که بخواهیم رشته جدید ایجاد کنیم. چراکه با توجه به توسعه ای که انجام شده همه رشته های هنری را پوشش می دهیم.

رئیس دانشگاه سوره در خصوص تاسیس شعبه هایی از دانشگاه سوره در کشورهای مختلف گفت: برای ایجاد شعبه در کشور های خارجی نیاز به مصوبه هیئت امنای خود دانشگاه سوره و مصوبه شورای گسترش آموزش عالی داریم، ولی در حال حاضر برنامه ای برای تاسیس شعبه در کشور های خارجی نداریم، مگر اینکه هیئت امنای دانشگاه به این نتیجه برسند که باید شعباتی را در خارج دایر کنیم.

فعالیت علمی و پژوهشی دانشگاه سوره در رم و مسکو

روشن افزود: در حال حاضر در ۲ دانشگاه ساپینزای رم و دانشگاه دولتی مسکو دارای دفتر هستیم و با دانشگاه مسکو توافقاتی داریم و تا به امروز ۲ نوبت تبادل دانشجو داشته ایم، ولی این دفاتر به معنای شعبه دانشگاه سوره نیست.

رئیس دانشگاه سوره افزود: در طول سال این دفاتر با اهداف فرهنگی ایران و زمینه های فرهنگی که از ایران فراهم می شود و اقدام به برگزاری کارگاهها و برنامه های فرهنگی می کنند، البته به تعبیری می شود گفت فعالیت علمی و پژوهشی هم انجام می دهند ولی این به آن معنا نیست که استاد و یا کارشناس ایرانی آنجا مستقر باشد بلکه نیروی های بومی و ایرانیان مقیم آن کشور در این دفاتر فعالیت دارند.

روشن اظهار داشت: در دانشکده معماری دانشگاه سوره دفتر مطالعات معماری ایران و ایتالیا تاسیس شده است که در این دفتر دانشجویان ایرانی که دانش آموخته دانشگاه های ایتالیا هستند بر روی معماری ایران و اسلامی و معماری ایتالیا فعالیت می کنند.

نظر شما