شناسهٔ خبر: 29591 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«آینده پژوهی در جنگ نرم» و «سناریونویسی در بحران» در کتابفروشی‌ها

محمد‌مسعود بهمنی، مدرس دانشگاه علمی کاربردی از انتشار دو کتاب تازه‌اش خبر داد و گفت: به تازگی دو عنوان کتاب «آینده‌پژوهی در جنگ نرم» و «سناریونویسی در بحران» را منتشر کرده‌ام.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمدمسعود بهمنی، مدرس دانشگاه علمی کاربردی گفت: نزدیک به 10 سال است که به نویسندگی در حوزه‌های دفاع مقدس، مباحث دینی، قرآنی و دانشگاهی می‌پردازم. تاکنون 15 عنوان کتاب و چهار مقاله را در اسناد ملی به ثبت رسانده‌ام و بزرگترین مشکل نشر کتاب‌ها را در استقبال کم مخاطبان می‎دانم.
 
بهمنی با اشاره به کتاب‌های تازه خود گفت: به تازگی دو عنوان کتاب «آینده‌پژوهی در جنگ نرم» و «سناریونویسی در بحران» را منتشر کرده‌ام. در «آینده‌پژوهی در جنگ نرم» در پنج فصل به اهمیت آینده‌پژوهی و ضرورت آن به ویژه عملیات نظامی جنگ آینده و نیز تأکید دین اسلام به مبحث آینده‌نگری توجه شده است.
 
این مؤلف درباره کتابش افزود: آینده‌پژوهی، دانش و معرفت شکل بخشیدن به آینده، به شیوه‌ای پیش‌بینی شده است و انسان را از توفان سهمگین و سرسام‌آور حوادث آینده محافظت می‌کند. سازمان پیشرو و آینده‌نگر با توجه به آینده و آینده‌نگری، از غافلگیری جلوگیری و آینده را به‌صورت هوشمندانه تفهیم می‌کند.
 
وی اظهار کرد: کتاب «آینده‌پژوهی در جنگ نرم» به تاکتیک روانی در رسانه و آسیب‌شناسی آن با استفاده از ماهواره، جنگ رسانه‌ای، جنگ روانی ایران و آمریکا و محورهای روانی ایران و آمریکا توجه کرده است.
 
بهمنی درباره کتاب دیگرش با عنوان «سناریونویسی در بحران» گفت: «سناریونویسی در بحران» یکی از زیر مجموعه‌های آینده‌پژوهی است که در سه فصل به معرفی فرصت‌ها و تهدیدها می‌پردازد و علاوه بر یک مبحث درسی برای دانشجویان، کتابی برای استادان و مسئولان کشوری محسوب می‌شود.
 
مدرس دانشگاه علمی کاربردی افزود: هم‌اکنون دو کتاب دیگر با عنوان‌های «بحران آب در ایران و جهان» و «جوهر دین و گوهر زیارت» را در دست چاپ دارم.

نظر شما