شناسهٔ خبر: 29611 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موضع‌گیری تند محمدحسین فرحبخش علیه ایوبی و رضاداد

محمدحسین فرحبخش امسال فیلم «مستانه» را در گروه سینمایی آفریقا اکران کرد. تیزرهای تبلیغاتی این فیلم به دلایلی از تلویزیون پخش نشد.این تهیه کننده و کارگردان چندی‌ست که موضع انتقادی در مورد سازمان سینمایی و حجت الله ایوبی دارد؛ چنانکه سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر را بدترین دوره جشنواره فیلم دانست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسکانیوز؛ محمدحسین فرحبخش با اعلام موضع انتقادی خود درمورد جشنواره سی‌و‌سوم فیلم فجر خاطر نشان کرد: امسال بدترین دوره جشنواره فیلم فجر در سی و سال اخیر بود. در جشنواره فجر امسال فیلم های خنثی و بی خاصیتی وجود داشتند به این معنی که هیچ فیلم خلاقانه ای در آن دیده نشد.


فرحبخش

او با انتقاد از مدیریت حجت الله ایوبی گفت: مدیریت سینما در این یکی دو سال اخیر فاجعه آفرین بود. من به ایوبی پیشنهاد کردم که ریاست سازمان سینمایی نیاز به متخصص دارد و شما تخصص لازم را برای ماندن در این پس ندارید؛ پس بهتر است که استعفا دهید چون ریاست سازمان سینمایی به یک مدیر شجاع نیاز دارد، شما  شجاعت لازم را برای دفاع از فیلم هایی که به آنها پروانه نمایش داده اید، ندارید.

فرحبخش در ادامه انتقادات خود از جشنواره سی و سوم از علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره نیز انتقاد کرد و گفت: رضاداد، دبیر جشنواره امسال که در سال های گذشته امتحانش را پس داده و ثابت کرده که مدیر کارآمدی نیست چرا باید در جشنواره سی و سوم هم دبیر باشد، چرا یک اشتباه این همه باید تکرار شود.

او در مورد غایب بودن تعدادی از فیلم ها در جشنواره امسال خاطر نشان کرد: در جشنواره فجر امسال تمام فیلم هایی که قابلیت ارتباط با مخاطب را داشت از جشنواره بیرون گذاشته و فیلم های خنثی را جایگزین آنها کردند.

فرحبخش اما درباره گیشه سال آینده سینمای ایران گفت: گیشه سینمای ایران در سال آینده با شکست مواجه خواهد شد البته امسال هم سال خوبی برای سینما نبود، یکی دوسال است که اهالی سینمای ایران بسیار فقیر شده اند.

او در پایان افزود: فیلمنامه ای به نام «تهران من» را در مرحله بازنویسی دارم که به احتمال زیاد به «دختر فریاد» تغییر نام می دهد. عبدالله علیخانی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده خواهد داشت و میلاد کی مرام هم از بازیگران آن است.

نظر شما