شناسهٔ خبر: 29612 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

10 کتاب که برای دریافت جایزه اسکار 2016 با هم رقابت می‌کنند!

بهترین فیلم‌ها اغلب فیلم‌های اقتباسی از آثار بزرگ ادبی هستند. اینجا کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که گمان می‌رود جایزه اسکار امسال به یکی از فیلم‌های اقتباسی از آنها تعلق بگیرد. می‌توانید پیش از برنده شدن، از داستان آنها مطلع شوید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نامزدهای جایزه اسکار امسال 6 فیلم اقتباسی از 6 کتاب هستند که در سه بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد با یکدیگر رقابت می‌کنند. فیلم‌های اقتباسی تک تیرانداز آمریکایی، بازی تقلید، نظریه همه چیز، هنوز آلیس، ناگسستنی و دختر گمشده ثابت کرده‌اند که اغلب بهترین فیلم‌ها، فیلم‌هایی هستند که از منابعی ثابت‌شده و محقق ساخته شده‌اند.
این 10 کتاب، به عنوان منابع فیلم‌های نامزد اسکار امسال محسوب می‌شوند:

 10 کتاب که برای دریافت جایزه اسکار 2016 با هم رقابت می‌کنند!

 

«سرنا» نوشته «ران راش» (تاریخ عرضه: 26 فوریه 2015)
در این فیلم اقتباسی «جنیفر لارنس» و «برادلی کوپر» در نقش یک زوج به نام‌های سرنا و جورج پمبرتون ظاهر شده‌اند. این زوج در کوه‌های کارولینای شمالی برای ایجاد یک امپراتوری در تجارت تخته و الوار تلاش می‌کنند و وقایع داستان توانایی‌های بازیگری لارنس و کوپر را به خوبی آشکار کرده است.

«کودک 44» نوشته «تام راب اسمیت» (تاریخ عرضه: 17 آوریل 2015)
«تام هاردی» نقش لئو دمیدوو، یک افسر سابق ارتش را که به دنبال یک قاتل زنجیره‌ای کودکان در زمان حکومت استالین بر اتحاد جماهیر شوروی است، بازی می‌کند. «نومی راپاس» و «گری اولدمن» نیز در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

«دور از اجتماع خشمگین» نوشته «توماس هاردی» (تاریخ عرضه: 1 مه 2015)
این داستان عاشقانه درباره دختری به نام بثشبا (با بازی کری مولیگان) است که مردانی از هرنوع طبقه اجتماعی خواستگار او هستند، از یک چوپان گرفته تا یک نظامی و یک مرد تحصیلکرده ثروتند. درواقع داستان به ماهیت روابط و تأثیر ماندگار انتخاب‌هایی که در زندگی می‌کنیم، می‌پردازد. در این فیلم که «توماس وینتربرگ» کارگردان آن است «مایکل شین»، «تام استوریج» و «ماتیاس شونرتز» ایفای نقش می‌‍‌‌‌‌کنند. 

«توده سیاه» نوشته «دیک لیر» و «جرارد اونیل» (تاریخ عرضه: 18 سپتامبر 2015)
«جان کانلی» و «جیمز وایتی بالجر» از کودکی به عنوان دو دوست صمیمی در بوستون بزرگ می‌شوند اما در بزرگسالی با استخدام کانلی در اف بی آی و فعالیت بالجر به عنوان سرکرده تبهکاران ایرلندی این دوستی به پایان می‌رسد. «جانی دپ» و «جوئل ادگورتون» به ترتیب نقش وایتی و کانلی را ایفا می‌کنند و از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به «بندیکت کامبربچ»، «سیه‌نا میلر» و «داکوتا جانسون» اشاره کرد.

«ویکتور فرانکشتاین» نوشته «مری شلی» (تاریخ عرضه: 2 اکتبر 2015)
این داستان کلاسیک از زاویه دید ایگور، دستیار دکتر فرانکشتاین و شاهدان اعمال وحشتناک فرانکشتاین بیان می‌شود. این فیلم اقتباسی با بازی «دانیل رادکلیف» در نقش ایگور و «جیمز مک آووی» در نقش ویکتور فرانکشتاین عرضه خواهد شد.

«مریخی» نوشته «اندی ویر» (تاریخ عرضه: 25 نوامبر 2015)
این فیلم با بازی قدرتمند ستاره خود «مت دیمون» در نقش «مارک واتنی» داستان یکی از نخستین فضانوردانی را روایت می‌کند که قدم به مریخ می‌گذارد. اما سپس تیم فضانوردی با تصور اینکه واتنی مرده او را در آنجا ول می‌‎کنند و واتنی باید از هر آن چه که همراه دارد برای زنده ماندن در فضا و بازگشت به زمین استفاده کند. «جسیکا چاستین»، «دونالد گلوور»، «کریستن ویگ» و «شان بین» از دیگر نقش‌آفرینان این فیلم هستند.

«در دل دریا» نوشته «ناتانیل فیلبریک» (تاریخ عرضه: 11 دسامبر 2015)
این رمان که بر اساس یک داستان واقعی و با الهام از «موبی دیک» اثر «هرمان ملویل» نوشته شده، اتفاقاتی که برای سرنشینان یک کشتی صید نهنگ به نام اسکس روی می‌دهد را روایت می‌کند. حادثه حمله یک نهنگ به کشتی و سرگردانی 90 روزه ملوانان در دریا بسیار ماهرانه توصیف شده است. این فیلم با بازی درخشان «کریس همسورث» و «کیلین مورفی» بدون شک بسیار مورد استقبال واقع خواهد شد.

«جاهای تاریک» نوشته «جیلیان فلین» (تاریخ عرضه این فیلم هنوز اعلام نشده است)
طرفداران فیلم «دختر گمشده» بار دیگر شانس دیدن فیلمی اقتباسی از رمان‌های جیلیان فلین را پیدا کرده‌اند. «چارلیز ترون» نقش «لیبی دی» تنها بازمانده از قتل عام وحشیانه خانواده را بازی می‌کند. لیبی در کودکی از این قتل عام جان سالم به در می‌برد و سال ها بعد به بررسی اتفاقات آن شب و آنچه واقعاً رخ داده می‌پردازد.

«کتاب مقدس اسرارآمیز» نوشته «سباستین بری» (تاریخ عرضه این فیلم هنوز اعلام نشده است)
«رونی مارا» و «ونسا ردگریو» نقش دوران جوانی و پیری «روزن مک‌نالتی» یکی از بیماران یک بیمارستان روانی در اسلایگو ایرلند را ایفا می‌کنند. داستان زندگی گذشته و حال روزن که با عشق و هجران همراه بوده به زیبایی توصیف شده است.

«نور میان اقیانوس‌ها» نوشته «ام. ال. استدمان» (تاریخ عرضه این فیلم هنوز اعلام نشده است)
نگهبان یک فانوس دریایی با بازی «مایکل فاسبندر» و همسرش با بازی «آلیسیا ویکاندر» کودکی را در یک قایق پارویی نزدیک خانه خود در سواحل استرالیا پیدا می‌کنند. آنها ادعا میکنند که کودک بچه خود آنهاست اما پس از مدتی محظوریت اخلاقی باعث می‌شود یقین آنها در این کار به تردید تبدیل شود.

نظر شما