شناسهٔ خبر: 29617 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش سالانه باستان شناسی برگزار می شود

سیزدهمین همایش سالانه باستان شناسی به همت پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری امروز برگزار می شود .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دراین گردهمایی که تا ۱۲اسفند ماه ادامه دارد دستاوردهای باستان شناسی سراسر کشور ارائه خواهد شد.

پژوهشگران در این همایش به ارایه آخرین دستاوردهای باستان شناختی حاصل از انجام برنامه های پژوهشی «بررسی و شناسایی، گمانه زنی و کاوش» سال ۹۲ در سراسر کشور، می پردازند.
بنا به این گزارش مراسم تجلیل از پیشکسوتان باستان شناسی ایران، بزرگداشت پروفسور امبرتو شراتو باستان‌شناس و ایران‌شناس برجسته ایتالیایی و دپارتمان علوم باستانی دانشگاه رم لاسپینزا (بزرگ‌ترین دانشگاه اروپا) و نمایشگاه یافته های کاوش های باستان شناسی سال ۹۲ از برنامه های جنبی این گردهمایی است.

این همایش در نخستین روز با ارایه نشست های تخصصی در قالب ۴سخنرانی از دوره پیش از تاریخ همراه خواهد بود. سخنرانی از دوره های پیش از اسلام، شش ارایه تاریخی و  دو ارایه اسلامی برنامه های روز دوم گردهمایی را تشکیل می دهند . پژوهشگران همچنین به مرور پنجاه سال بررسی های ژئوفیزیک در ایران خواهند پرداخت.

پنج  نشست تخصصی نیز در سالن گردهمایی تخصصی موزه ملی بطور همزمان با همایش برگزار خواهد شد. مجموعه سخنرانی های ارایه شده در این گردهمایی براساس فراخوانی که هر ساله از سوی پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری به منظور ارایه آخرین دستاوردهای میدانی از سوی باستان شناسان منتشر می شود، انتخاب شده است .
مجموعه ای  از خلاصه گزارش ها ی ارایه شده در قالب یک مجله همزمان با برپایی کنگره منتشر و در اختیار نویسندگان و علاقمندان قرار می گیرد.

مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ، سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، حمیده چوبک رئیس پژوهشکده باستان شناسی در این گردهمایی سخنرانی خواهند کرد .

نظر شما