شناسهٔ خبر: 29626 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خرید سال آینده نشریات برای کتابخانه ها در دست بررسی است

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور درباره موضوع خرید نشریات مختلف برای تجهیز کتابخانه های کشور گفت: این مساله تا پایان امسال بررسی شده و سال آینده انجام خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه کتابخانه هاو کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، درباره موضوع خرید کتاب برای تجهیز کتابخانه ها گفت: ما در سال جاری، تا دی ماه خرید کتاب نداشتیم چون از خریدهای دوره پیشین نهاد، در انبارها کتاب موجود بود. از سوی دیگر نظر آقای مختارپور بر این بود که تامین نیازهای اطلاعاتی و منابع کتابخانه ها باید متناسب با نیاز کتابخانه ها و اعلام نظر کتابدارها باشد.

وی افزود: علاوه بر مسائل مذکور، با توجه به اولویت های موضوعی و گفتگوهایی که داشتیم، مشخص شد که با مشکلات مالی روبرو هستیم. بنابراین با صرفه جویی و اندکی هم گشایش مالی، توانستیم از دی ماه، خرید کتاب را با اولویت تامین منابع کودک و نوجوان، آغاز کنیم.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه ها در ادامه گفت: به این ترتیب، تلاش شد در این سال، کتاب ها در ۵ یا ۶ بسته ارسال شوند. در سفرهای استانی که دبیرکل نهاد به کتابخانه های استان های مختلف کشور داشت، کتابدارها از وضعیتی که پیش آمده اظهار رضایت کردند. ما هم امیداوریم این روند و تامین منابع در سال آینده ادامه پیدا کند.

اللهیاری در پاسخ به سوال درباره خرید نشریات برای کتابخانه ها، گفت: در مهرماه امسال بسته هایی از نشریات و مجلات برای کتابخانه های مختلف کشور خریداری و ارسال شد. این کار هم با توجه به موقعیت و وضعیت جغرافیایی کتابخانه ها ارسال شد؛ یعنی بسته به مرکزی بودن، حاشیه ای بودن، روستایی و یا مرزی بودن کتابخانه ها، این کار را انجام دادیم. به این ترتیب، نسخه های بیش از ۵۰ عنوان نشریه تهیه و ارسال شد.

وی درباره خرید نشریات برای سال آینده گفت: این کار در سال آینده انجام خواهد شد اما فعلا بررسی های لازم برای خرید عناوین در حال انجام است، نظر کتابدارها هم در این زمینه پرسیده می شود و تا انتهای امسال، بررسی های لازم برای این کار انجام خواهد شد.

نظر شما