شناسهٔ خبر: 29628 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امسال هم بانک صادرات بانک عامل نمایشگاه کتاب شد

تاکنون بر اساس آمار سامانه ناشران درخواست 59 هزار متر فضا را برای غرفه نمایشگاه کتاب ارائه داده‌اند که باید پس از بررسی و تایید این میزان نهایی و اعلام شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ ناشران فرصت داشتند تا پایان روز 5 اسفند با مراجعه به درگاه‌های اعلام شده نسبت به ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنند. بر اساس آمار به ثبت رسیده 2707 ناشر برای حضور در این دوره از نمایشگاه ثبت نام کردند.

پس از اتمام مهلت ثبت نام چند ناشر معدود درخواست ثبت نام و حضور در نمایشگاه را داشتند که درخواست‌های آنها به اتحادیه ناشران ارجاع شده تا موارد بررسی شود. در میان این تعداد 1890 ثبت‌نام کننده متقاضی دریافت غرفه مستقل، 336 متقاضی اعطاء نمایندگی و 481 متقاضی نیز به عنوان ناشر همراه ثبت‌نام کرده بودند.

 همچنین 1616 ناشر در بخش عمومی، 598 ناشر در بخش دانشگاهی، 356 ناشر در بخش کودک و نوجوان و 137 ناشر نیز در بخش آموزشی مراحل ثبت‌نام خود را انجام داده بودند. 1859 ناشر از تهران، 384 ناشر از قم، 150 ناشر از خراسان رضوی، 71 ناشر از اصفهان،  39 ناشر از آذربایجان شرقی و 204 ناشر نیز از دیگر استان‌ها ثبت‌نام کرده بودند.  در بخش بین‌الملل هم 40 ناشر تاکنون مستقیم از طریق سامانه ثبت نام کرده اند که از کشورهایی چون: سوریه، لبنان، پاکستان، اردن، عمان، ژاپن، مکزیک و... هستند.

همچنین ثبت نام از ناشران خارجی که نمایندگی آنها در ایران فعال است از هفته آینده آغاز می شود. این گزارش اضافه می‌کند سامانه تدارک و تدوین شده برای ثبت نام دارای 4 مرحله است، که از ثبت نام آغاز و پس از تایید و بررسی کتاب‌ها و.. به واگذاری غرفه می‌انجامد، تاکنون بر اساس آمار سامانه ناشران درخواست 59 هزار متر فضا را برای غرفه ارائه داده‌اند که باید پس از بررسی و تایید این میزان نهایی و اعلام شود.

 البته سامانه‌ای که امسال برای نمایشگاه بیست و هشتم آماده شده به نحوی طراحی شده که به شکل آنلاین اجاره بهای غرفه نیز از همان طریق اخذ خواهد شد. در پایان اضافه می‌شود امسال نیز به مانند سال‌های گذشته بانک عامل نمایشگاه کتاب «صادرات» خواهد بود که امور بانکی ناشران را تسهیل می‌کند.

نظر شما