شناسهٔ خبر: 29630 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون فرهنگی ارشاد از روند چاپ و نشر کتاب در کشور ابراز رضایت کرد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روند چاپ و نشر کتاب در کشور را مطلوب خواند و گفت: روند انتشار کتاب در کشور رو به رشد است و تاکنون بالغ بر ۶۴هزار عنوان کتاب منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدعباس صالحی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه سراسری کتاب یزد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه و در مدت ۱۱ ماه بالغ بر ۶۴ هزار و ۲۱۸ عنوان کتاب در کشور منتشر شده که پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال جاری به ۷۰ هزار عنوان برسد.

وی با بیان اینکه چاپ این میزان کتاب از نظر مطلوب و موفقیتی بزرگ برای دولت به شمار می رود، تصریح کرد: تلاش می کنیم هم در حوزه کیفی نیز همانند و همگام با رشد کیفی انتشار کتاب، ارتقا داشته باشیم.

صالحی با اشاره به اینکه در همه حوزه های علوم پایه و علوم جدید، دینی و مذهبی، هنری، ادبیات و ... شاهد افزایش آمار نشر کتاب بوده ایم، خاطرنشان کرد: در حوزه نشر کتب دینی و مذهبی که برای وزارت ارشاد بسیار حائز اهمیت است، امسال شاهد انتشار ۹هزار و ۲۶۴ عنوان کتاب بوده ایم.

وی با بیان اینکه انتشار کتاب در حوزه علوم جدید و علوم پایه نیز نشان از روند رو به رشد علم دارد، خاطرنشان کرد: امسال در این حوزه بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۶۰ عنوان کتاب منتشر شده است.

صالحی همچنین در مورد کتب حوزه ادبیات و هنر نیز اظهار داشت: در حوزه ادبیات امسال بالغ بر ۱۳هزار عنوان و در حوزه هنر بالغ بر دو هزار و ۱۴۰ عنوان کتاب منتشر شده است که در هر دو حوزه شاهد افزایش انتشار کتاب بوده ایم.

وی همچنین از برپایی ۲۸ نمایشگاه کتاب در استانهای مختلف کشور خبر داد و بیان کرد: در این نمایشگاه ها بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بن بین علاقمندان به خرید کتاب توزیع شده است.

نظر شما