شناسهٔ خبر: 29641 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش 15 درصدی شهریه‌های متغیر دانشگاه‌ آزاد

رئیس دانشگاه آزاد شیراز از افزایش 15 درصدی شهریه‌های متغیر این در سال تحصیلی 94 خبر داد و گفت: سال آینده بر خلاف سال‌های قبل افزایش شهریه در بخش ثابت اعمال نخواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، حمزه صیدی سارویی یکشنبه ۱۰ اسفند در یک کنفرانس خبری بیان کرد: حرکت به سمت تجاری سازی و درآمدهای حاصل از آن از سیاست‌های مهم دانشگاه آزاد است.

وی با بیان اینکه گسترش تحصیلات تکمیلی مهمترین اولویت دانشگاه آزاد است، افزود: در نیمسال نخست سال تحصیلی امسال ۱۷ رشته دکترا و ۲۱ رشته کارشناسی ارشد به رشته‌های قابل ارائه واحد شیراز اضافه شد.

رئیس دانشگاه آزاد شیراز خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۴ جذب ۵۰۰۰ هیئت علمی در واحدهای دانشگاهی مصوب شده که بر اساس آن ۲۲۰ نفر در استان فارس جذب خواهند شد که از این تعداد ۸۶ نفر مربوط به واحد شیراز است.

سارویی بیان کرد: با توجه به گسترش تحصیلات تکمیلی بخش عمده‌ای از واحدهای دانشگاهی از حالت زیان‌ ده خارج خواهند شد که این مهم در استان فارس در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد در چندین واحد از جمله تهران واحدهای آموزش مجازی را راه‌اندازی کرده که در واحد شیراز نیز در مهرماه ۹۴ دانشجو پذیرش خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد شیراز همچنین به درآمدهای این دانشگاه که حاصل ارتباط با مراکز صنعتی است اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۲ درصد از درآمدهای امسال این دانشگاه از طریق غیرشهریه و ارتباط صنعت و دانشگاه بوده که در سال ۹۴ به ۱۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

سارویی همچنین به نتیجه اجلاس شصت و نهمین شورای مرکزی دانشگاه آزاد که در اوایل اسفند جاری در تهران برگزار شد اشاره و گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی، جذب هیئت علمی، اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی و عقد قرارداد با شرکت‌ها و وزراتخانه‌ها از جمله وزارت نفت از مهمترین نتایج این اجلاس بود.

وی توسعه ورزش، تصحیح نطام بودجه‌بندی و کاهش زیان دهی، آموزش واحدهای مجازی در واحدها، شادابی محیط های دانشجویی در قالب تشکل‌ها، ایجاد انجمن نیکوکاری دانشگاه و گسترش علوم پزشکی را دیگر نتایج این اجلاس برشمرد.

رئیس دانشگاه آزاد به رکود در سازمان مرکزی این دانشگاه در هشت سال گذشته اشاره و تأکید کرد: در این مقطع از زمان تلاش‌های زیادی شد تا جایگاه دانشگاه آزاد در سایه رکود سیاسی پائین کشیده شود اما امروز اقبال زیادی نسبت به این دانشگاه مشاهده می‌شود.

نظر شما