شناسهٔ خبر: 29642 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نصب سردیس سه تن از مفاخر دانشگاه تهران در باغ نگارستان

مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از نصب سردیس پرفسور رضا، پرفسور گنجی و ملک الشعرای بهار؛ سه تن از مفاخر دانشگاه تهران در باغ نگارستان خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ جعفر گل محمدی مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران امروز در نشست خبری گفت: دانشگاه تهران دارای 354 عنوان نشریه، ‌74 کانون فرهنگی و 167 انجمن علمی است. اجرای بیشتر برنامه های فرهنگی از سوی دانشجویان انجام می گیرد و تمام فعالیت ها و برنامه هایی که از سوی اداره کل صورت می گیرد اقدامات زیربنایی است.

 

رونمایی از برنامه نرم‌افزار موبایلی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران بزودی

وی از راه اندازی امکانات جدیدی درسایت امور فرهنگی دانشگاه تهران خبرداد و گفت: در این سایت تمام اطلاعات موردنیاز دانشجویان برای دریافت مجوز و روند اداری اجرای برنامه ها ازجمله آیین نامه ها و فرم های موردنیاز موجوداست. تمام تلاش ما این است که رفت و آمد دانشجویان برای انجام فعالیت های فرهنگی کاهش یابد.

گل محمدی همچنین بااعلام این خبر که یک برنامه برای نصب در موبایل راه اندازی کردیم، ‌افزود: با نصب این برنامه در موبایل فرد تمام اطلاعات موردنیاز از سوی معاونت فرهنگی به او ارسال می شود و او درکمترین زمان ازآن مطلع خواهد شد که چندروز آینده از آن رونمایی می شود.

وی دربخش دیگری از سخنانش درمورد کرسی های آزاداندیشی، گفت: برنامه های زیادی با عناوینی نظیر کرسی های آزاداندیشی و مناظره در دانشگاه تهران و دانشکده ها برگزار می شود و برای تأمین امنیت کسانی که دراین کرسی ها شرکت می کنند تمهیدات لازم را اندیشیده ایم.

مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از اجرای طرح گیفت شاپ خبرداد و گفت: آرم،‌ سردر و مفاخر دانشگاه تهران برای همه مردم قابل احترام است و ما درنظر داریم تا محصولاتی جهت فروش محدود یا اهدای آن به بزرگان و میهمانان دانشگاه تهران را تولید و عرضه کنیم. این محصولات در ابتدا در باشگاه دانشجویان و سپس در تمام دانشکده ها به فروش می رسد.

 

راه‌اندازی کافه کتاب در دانشگاه

گل محمدی همچنین از ایجاد مکانی برای فروش نشریات و کافه کتاب در باشگاه دانشجویان و دیگر دانشکده ها خبرداد و افزود: کافه کتاب مکانی برای مطالعه،‌ بحث و صحبت منتقدان و فعالان است که علاوه بر مطالعه کتب متفاوت می توانند به بحث و گفتگو باهم بپردازند.

وی درخصوص امکانات امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: باغ نگارستان ،‌موزه مقدم،‌تالار مولوی ازجمله امکاناتی است که دراختیار این بخش است و ما برای نگهداری و محافظت از آنها تلاش بسیاری می کنیم.

مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران همچنین از برگزاری جشن تولد هشتادسالگی تصویب قانون دانشگاه در 15 اسفندماه در باغ نگارستان باحضور مفاخر دانشگاه تهران خبرداد.

وی با اشاره به اینکه در باغ نگارستان مکانی به عنوان پردیس مفاخر طراحی کردیم که درآن سردیس مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه تهران نصب خواهد شد افزود: بنا ست در سال جاری سردیس پرفسور رضا، پرفسور گنجی و ملک الشعرای بهار طی یک مراسم آیینی نصب شود.

وی همچنین از برگزاری برنامه هایی برای سال نو در باغ نگارستان خبرداد و با اعلام بازسازی تالار مولوی اظهارکرد: بازسازی و مقاوم سازی این تالار تا اوایل اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که سرعت پیشرفت امورفرهنگی از سال های قبل بیشترباشد و امیدواریم بتوانیم تجربیات خود را در اختیار دیگر دانشگاه ها بگذاریم.

نظر شما