شناسهٔ خبر: 29652 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور قباد آذر آیین در رادیو فرهنگ

برنامه ادبی کشکول، دوشنبه 11 اسفندماه میزبان قباد آذر آیین ، داستان نویس و منتقد ادبی خواهد بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ برنامه کشکول از برنامه های رادیو فرهنگ در حوزه ادبیات است که هر هفته دوشنبه‌ها از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ با رویکرد طنز و سرگرمی پخش می شود.

محسن حکین معانی در برنامه این هفته گفتگویی صمیمانه با آذر آیین خواهد داشت و داستان های این داستان نویس مسجد سلیمانی را بررسی می کند.

اولين اثرقباد آذر آیین با نام «باران» در نشريه ادبي بازار در رشت منتشر شد. آذرآيين در سال هاي بعد داستانهای كوتاهی برای نوجوانان نوشت که داستان «ظهر تابستان» در جايزه گلشيري برگزيده شد. مجموعه «هجوم آفتاب» نيز از جمله آثار به چاپ‌ رسيده آذرآيين است كه يكی از ۸ نامزد دريافت جايزه ادبي جلال آل‌احمد در سال ۱۳۸۸ بود و موفق شد جايزه كتاب فصل را از آن مولف خود کند.

از دیگر آثار جدید وی می توان به داستان کوتاه  اتوبان، رمان ‌صد صفحه‌ای «عقرب‌ها را زنده بگیر» که در فضای نوستالژیک برای مخاطبان نوجوان نوشته شده است و همچنین مجموعه‌ داستان «چه سینما رفتنی داشتی یدو!؟» که شامل ۱۳ داستان است، اولین داستان این مجموعه به ماجرای سینما رکس آبادان می‎‌پردازد.

تهیه کننده این برنامه رادیویی محسن حکیم معانی، کارشناس آن احمد خالصی، کارگردان بخش های نمایشی مجید میرزایی و اجرای آن به عهده مهدی محمدیان خواهد بود.

نظر شما