شناسهٔ خبر: 29658 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست«اسلام سیاسی در مطالعات و پژوهشهای جهان غرب» برگزار می‌شود

نشستی با عنوان اسلام سیاسی در مطالعات و پژوهشهای جهان غرب با سخنرانی دکتر فرج الله علی قنبری از سوی پژوهشکده نظریه پردازی سیاسی و روابط بین الملل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ پایان جنگهای مذهبی در اروپا و صلح وستفالیا در سال ۱۶۴۸ و ظهور دولت‌های ملی زمینه گرایش‌های سکولاریستی (جدایی دین از سیاست) خصوصاً در حوزه علوم اجتماعی را فراهم آورد. بعد از جنگ جهانی دوم و آغاز جنگ سرد الگوها و مطالعات توسعه و پیشرفت اقتصادی ـ سیاسی و اجتماعی بر اساس نگرش مدرن و سکولاریستی مسلط شد. اما پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی در ایران موجب نهادینه شدن الگوی دینی حکومت گردید. این امراسباب توجه مجدد نظریه پردازان و پژوهشگران غربی به موضوع رابطه دین و سیاست، اسلام سیاسی و انقلاب اسلامی شد.
نشست«اسلام سیاسی در مطالعات و پژوهشهای جهان غرب» برگزار می‌شود
آگاهی از مطالعات غربی پیرامون این مسائل اهمیت بسزایی دارد. ارائه گزارش از این مطالعات زمینه آشنایی پژوهشگران ایرانی را با این تحقیقات فراهم خواهد آورد.

نشستی با عنوان اسلام سیاسی در مطالعات و پژوهشهای جهان غرب، دوشنبه ۱۸ اسفند ماه از ساعت: ۱۰ تا ۱۲ در محل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سالن حکمت واقع در بزرگراه کردستان،خیابان ایرانشناسی (۶۴) برگزار خواهد شد.

نظر شما