شناسهٔ خبر: 29682 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تجلی معنا در هنر اسلامی» به چاپ دوم رسید

«تجلی معنا در هنر اسلامی » نوشته نویسندگانی چون جاناتان بلوم، شیلا بلر، كارل جی دوری، ریچارد اتینگهاوسن و اولگ گرابر با ترجمه اكرم قیطاسی است كه از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ دوم رسیده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اكرم قیطاسی درباره این كتاب گفت: «تجلی معنا در هنر اسلامی» یك بیان روایی است كه به جنبه های مختلف فرهنگ و هنر اسلامی بویژه جلوه های بصری هنر و معماری اسلامی اختصاص یافته است.

 «تجلی معنا در هنر اسلامی» به چاپ دوم رسید

این پژوهشگر، مترجم و مدرس همچنین درباره محتوای كتاب خاطرنشان كرد: روایت این كتاب از قرون 6 -7 میلادی مصادف با قرن اول هجری آغاز شده و تا قرن حاضر آثارمهم و برجسته هنر و معماری را در بر گرفته است.

قیطاسی در مورد این كه چه تعریفی از هنر اسلامی می توان ارائه داد، اظهار داشت: هنر اسلامی را نمی توان یك سبك یا جنبش خاص نامید و افرادی كه چنین هنری را خلق كرده اند لزوما مسلمان نبوده اند؛ برخی از هنرهای اسلامی را دیگران برای مسلمانان ساخته اند و برخی نیز توسط مسلمانان برای دیگران از جمله مسیحیان و یهودیان ساخته شده است.

وی درباره منابع این كتاب هم گفت: برای این كه این كتاب اثر جامعی باشد مطالب از چندین منبع انتخاب شده اند، همچنین باید اذعان داشت كه بیشتر مطالب نوشته های جاناتان بلوم و شیلا بلر هستند كه از نویسندگان مطرح در زمینه هنرهای اسلامی به شمار می روند.

نظر شما