شناسهٔ خبر: 29768 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنده 2015 جایزه غیر داستانی آر بی سی تیلور کانادا چه کسی است؟

جایزه 25 هزار دلاری امسال آر بی سی تیلور به «پلوم جانسون» برای کتاب «آن‌ها همه چیز ما را ترک کردند» رسید. پلوم نویسنده 68 ساله برای اولین بار است که کتابی منتشر کرده و جایزه می‌گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ برنده ۲۰۱۵ جایزه موسوم به RBC Taylor Prize در حضور جمعیت ادبی در تورنتو با خوشحالی گفت: من احساس می‌کنم در حال غش کردن هستم.

خانم پلوم جانسون در کتابش داستان خود و سه برادر جوان‌ترش را حکایت می‌کند که پس از مرگ مادرشان خانه دوران کودکی خود را در آکویل انتاریو می‌فروشند، خانه‌ای که سراسر برایشان خاطره است و سال‌ها در آن بودند.
«پلوم جانسون» برنده 2015 جایزه غیر داستانی آر بی سی تیلور کانادا به ارزش 25 هزار دلار
نویسنده ۶۸ ساله برای اولین کتاب نوشته و خودش در مصاحبه‌ای پس از مراسم گفت شغل جدیدی پیدا کردم، چراکه تاکنون کتاب ننوشته بودم و از صفر تا ۶۰ را ناگهان طی کردم! و این برایم من کاملاً تکان‌دهنده است.
وی افزود البته این داستان به من انرژی خاصی داده تا به کار نویسندگی ادامه دهم.

امسال ۱۲۸ کتاب توسط داوران جایزه آر بی سی تیلور مورد قضاوت قرار گرفت و این کتاب برنده نهایی شد.

امسال مارتین لوین از بخش کتاب گلوب اند میل، کوین گارلند مدیر اجرایی سابق باله ملی، و مورخ مشهور اندرو پریستون (و برنده ۲۰۱۳ جایزه تیلور) داوران ۲۰۱۵ بودند که در اعلامیه نهایی کتاب پلوم جانسون را اثری گرمابخش با چاشنی شوخ‌طبعی توصیف کردند.

گفتنی است به هر کدام از فینالیست‌ها ۲ هزار دلار جایزه اهدا شد.

جایزه موسوم به RBC Taylor Prize که پیش‌تر به «چارلز تیلور پرایز» معروف بود در سال ۲۰۰۰ باهدف انتخاب برترین آثار غیر داستانی توسط بنیاد چارلز تیلور (نویسنده و مورخ کانادایی) راه‌اندازی شد و تا سال ۲۰۰۴ به صورت دوسالانه بود و سپس به صورت سالانه درآمد و ارزش این جایزه ۲۵ هزار دلار (دلار کانادا) است. در سال ۲۰۱۳ با پشتیبانی مالی کمپانی RBC ، نام این کمپانی به جایزه افزوده شد و قرار شد جایزه ۱۰ هزار دلاری به نویسنده پراستعداد ۱۸ تا ۳۵ سال به انتخاب برنده جایزه اصلی اهدا شود.

نظر شما