شناسهٔ خبر: 29781 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تأیید روسای دانشگاه‌ها در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشد

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و علیرغم اعلامهای قبلی مبنی بر اینکه تأیید سرپرستی روسای دانشگاهها در دستور کار است، موضوع مورد بررسی و رأی گیری اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این چندمین بار است که بررسی صلاحیت روسای دانشگاهها در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به جلسه بعد موکول می شود. 

از آنجا که دانشگاه تهران از ماههای ابتدایی روی کار آمدن دولت یازدهم با سرپرست اداره می شود و محمود نیلی محمود آبادی نیز بالغ بر ۶ ماه است که سرپرستی این دانشگاه را بر عهده دارد، بررسی این موضوع از اولویتها به شمار می آمد. 

محمد مهدی زاهدی روز گذشته در خصوص پرونده سرپرست دانشگاه تهران، گفت: پرونده سرپرست دانشگاه تهران امشب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار دارد. ولی نمی دانیم فرصت مورد بررسی قرار دادن این پرونده می شود یا نه.

وی افزود: روال شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص رسیدگی به پرونده روسای دانشگاهها به صورتی است که دو مرجع اصلی گزارششان را در خصوص عملکرد و سابقه‌شان ارائه می کنند و در نهایت رای گیری می شود.

زاهدی در ادامه افزود: اگر امروز هم رئیس دانشگاه تهران مشخص نشود برای دانشگاه مشکل ایجاد می شود زیرا مراجع نظارتی می توانند از روند کاری دانشگاه بعد از ۶ ماه اشکال بگیرند.

این در حالی است که وزیر علوم نیز در هفته جاری در پاسخ به خبرنگار مهر، از معرفی ۳۰ سرپرست دانشگاه برای تأیید در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داده بود. وی اعلام کرده بود که یکی از دستور جلسات این هفته شورا بررسی این افراد است.

فرهادی در پاسخ به این سئوال مهر که آیا اسم نیلی احمد آبادی سرپرست فعلی دانشگاه تهران در جلسه فردای شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود یا خیر، گفت: موضوع ریاست ایشان هم بررسی می شود.

به نظر می رسد ادامه روند بررسی وضعیت سرپرستان دانشگاهها به سال آینده موکول شود. 

ادامه بررسی گزارش وضعیت طلاق و ازدواج در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: بحث اصلی جلسه ادامه بررسی موضوع آسیب های اجتماعی بود که مسئله کاهش آمار ازدواج و همچنین افزایش نرخ طلاق یکی از مهمترین این آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: در جلسه پیشین گزارش آماری از وضعیت ازدواج و طلاق در بخش های مختلف کشور ارائه شده بود که در آن دلایل و علل اساسی هر کدام از این موضوعات مورد توجه قرار گرفته بود.

دکتر مخبر دزفولی گفت: در این جلسه به اتخاذ تصمیم برای موضوع ازدواج و طلاق در کشور پرداخته شد و گزارشی نیز از مطالعه میدانی و واکاوی فرایند طلاق در استان خراسان ارائه شد که در آن از ظرفیت های کارشناسی در بخش اسلام شناسی، روان شناسی و موضوعات اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:  این گزارش به دلیل دقت بالا و آثار و نتایج آن در بخش های مختلف نظیر مشاوره های بهداشت و درمان، مشاوره های فرهنگی – تربیتی، مشاوره های دینی و... و منجر به کاهش نرخ طلاق در بین افراد مورد مطالعه در این گزارش شده بود مورد توجه اعضای جلسه قرار گرفت.

وی افزود: با نظر رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع در جلسات آینده نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دکتر مخبر دزفولی گفت: پس از تکمیل ارائه این گزارش ها در زمینه نتایج اقدامات انجام شده به صورت آزمایشی در استان ها برای کاهش نرخ طلاق به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم گیری برای تعمیم این اقدامات ها در دیگر بخش های کشور انجام خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدواریم در جلسات آینده بتوانیم به یک تصمیم علمی، عملی و کارشناسی برای برون رفت از آسیب طلاق و یا حداقل کاهش شیب رشد آن در کوتاه مدت برسیم و در بلند مدت تصمیم سازی های مناسبی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: این موضوع یک بخش از گزارش آسیب های اجتماعی است که در دستور کار قرار گرفته است و دیگر موضوعات آسیب های اجتماعی نیز متعاقبا در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت.

نظر شما