شناسهٔ خبر: 29798 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چرا عصر یخبندان جزو اکران‌های نوروز نیست؟

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» با اعتراض به عدم اکران فیلمش در اکران نوروزی این موضوع را نشانه اعمال نفوذ شورای صنفی نمایش دانست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ منصور لشکری قوچانی در خصوص عدم اکران فیلم سینمایی «عصر یخبندان» گفت: متاسفانه «عصر یخبندان» قربانی اعمال نفوذ شورای صنفی شد، چرا که مسئولان شورای صنفی به من اعلام کرده بودند که نباید این فیلم همزمان با «رخ دیوانه» اکران شود.

 وی افزود: نمی‌دانم قانون عدم اکران فیلم تهیه‌کننده‌ای که سال گذشته در نوروز فیلم داشته از کجا درآمد چرا که اگر این قانون سندیت داشت، هیچگاه از سوی شورا به من اعلام نمی‌شد می‌توانم «کوچه بی‌نام» را در نوروز اکران کنم اما نمی‌توانم «عصر یخبندان» را اکران نوروزی کنم و به همین دلیل معتقدم شورای صنفی از نفوذ خودش برای حمایت از یک فیلم خاص استفاده کرده است.

 تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» خاطرنشان کرد: من تهیه‌کننده بخش خصوصی هستم و تنها در شرایطی می‌توانم به ادامه فعالیت بپردازم که به لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی باشم و قصد داشتم با اکران نوروزی «عصر یخبندان« شرایط را برای تولید اثر بعدی و حتی اکران مناسب «کوچه بی‌نام» فراهم کنم اما متاسفانه شورای صنفی نمایش چنین اجازه‌ای را نداد.

 لشکری قوچانی در خاتمه اظهار داشت: اما تصمیم دارم به هر طریق ممکن «عصر یخبندان» را حتی اگر شده در گروه آزاد اکران کنم و از همین طریق از تمامی سینماداران تقاضا دارم اگر تمایل به اکران «عصر یخبندان‌» دارند برای این موضوع اقدام کنند و ما کاملا آمادگی اکران این فیلم را در گروه آزاد داریم.

نظر شما