شناسهٔ خبر: 29800 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علی رهبری رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد

علی رهبری رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد. این در حالی است که پیشتر از منوچهر صهبایی به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران یاد شده بود. -

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ در حالی علی رهبری چوب رهبری ارکستر سمفونیک تهران را به دست می‌گیرد که پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد، بارها از منوچهر صهبایی به عنوان رهبر این ارکستر یاد کرده بود.

 بنا بر این گزارش صبح فردا علی رهبری به همراه پیروز ارجمند قرار است تا اولین نشست خبری ارکستر سمفونیک تهران را برگزار کنند. علی رهبری در سال 1327 در تهران زاده شد و از کودکی آموختن موسیقی را آغاز کرد. برای تحصیل در رشته موسیقی به هنرستان موسیقی ملی رفت و برای ادامه تحصیل در اتریش بورسیه شد.

 پس از بازگشت به ایران به مدیریت هنرستان موسیقی ملی و مدیریت هنرستان عالی موسیقی رسید. همچنین با ارکسترهای ژونس موزیکال، ارکستر هنرستان عالی موسیقی، ارکستر صبا، ارکستر مجلسی رادیو و تلویزیون و ارکستر سمفونیک تهران کنسرت‌هایی را رهبری و برگزار کرد.

 علی رهبری پس از خروج از ایران کنسرت‌هایی با ارکستر فیلارمونیک برلین (به عنوان دستیار فون کارایان)، ارکستر ملی فرانسه، ارکستر فیلارمونیک لندن، ارکستر رادیو تلویزیون بلژیک BRT (به عنوان رهبر دائم) و ارکستر فیلارمونیک زاگرب (به عنوان رهبر دائم) رهبری و برگزار کرد.

نظر شما