شناسهٔ خبر: 29808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه فیلم فجر رسید

عضو هیات انتخاب بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر از رسیدن ۲۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر برای بخش بین‌الملل که اردیبهشت برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی رزاق کریمی عضو هیات انتخاب بخش بین المللی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تا امروز بیش از ۲۰۰ فیلم خارجی به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر رسیده است، توضیح داد: بازبینی فیلم ها برای بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر همچنان ادامه دارد. فیلم های زیادی از کشورهای مختلف رسیده است و همچنان مرحله بازبینی فیلم ها ادامه دارد و هنوز به انتخاب مشخصی برای بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نرسیده ایم.

این تهیه کننده سینما بیان کرد: از میان آثار رسیده ما ۴۰ فیلم را در جشنواره فیلم برلین دیدیم که از این میان ۳۵ فیلم داستانی و ۵ فیلم مستند بلند بود که از این میان ۵ فیلم مناسب برای حضور در جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده ولی هنوز به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیده ایم.

وی توضیح داد: پس از بازگشت از برلین نزدیک به ۵۰ فیلم دیگر را مورد بازبینی قرار داده ایم و همچنان در حال تماشای فیلم ها هستیم و در مجموع بالای ۱۰۰ فیلم دیده شده است.

عضو هیات انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در پاسخ به اینکه آیا برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر جدا از بخش ملی آن را امری درست می‌دانید؟ عنوان کرد: در حال حاضر قضاوت در این زمینه بسیار زود است و باید ببینیم چه تجربه ای را پشت سر می گذاریم. به هر حال یک استدلال هایی مبنی بر اینکه همزمانی برگزاری این دو بخش از جشنواره فیلم فجر سبب می شد تا بخش بین الملل دیده نشود، وجود داشت.

رزاق کریمی در پایان گفت: استدلال بعدی این است که جشنواره فیلم فجر یک رویداد شناخته شده بین المللی است که جابجایی زمان برگزاری آن ممکن است آسیب هایی داشته باشد، به هر حال باید فرصتی داده شود تا ببنیم چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت.

نظر شما