شناسهٔ خبر: 29813 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علل تغییر دبیر شورای نظارت بر صداوسیما

شجاعی کیاسری که به تازگی مسئولیت دبیری شورای نظارت بر صداوسیما را به محمدحسین صوفی واگذار کرده است، درباره دلیل این اتفاق توضیح داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری و میانرود در مجلس شورای اسلامی  درباره تغییر اخیر در شورای نظارت بر صدا و سیما و دبیر شدن محمدحسین صوفی به جای او، اظهار کرد: در چند ماه گذشته ما جلسات بسیاری درباره سازمان داشته‌ایم و معمولا هر دو هفته یک بار جلسه‌مان برگزار می‌شود. برای اینکه دبیر شورای نظارت حضور مستمرتری در این جلسات داشته باشد، به شورا پیشنهاد دادیم آقای صوفی به عنوان دبیر حضور داشته باشد.

درخواست شورای نظارت برای ارائه برنامه‌های نوروزی رسانه ملی

وی افزود: اخیرا در ارتباط با برنامه‌های عید و ویژه برنامه‌های نوروز و دیگر مناسبت‌ها از ریاست سازمان صداوسیما درخواست کردیم، برنامه‌هایشان را به شورا ارائه کنند.

کیاسری با بیان اینکه به خاطر فعالیت در چند محل و نداشتن امکان حضور پررنگ دبیری شورا را به صوفی واگذار کرده است، یادآور شد: زمانی که بیژن نوباوه که نماینده تهران است، دبیر شورا بود می‌توانست در تمام جلسات شرکت کند، اما با حضور من به عنوان یک نماینده شهرستانی که همیشه تهران نیستم، ممکن است کار زمین بماند بنابراین ترجیح دادیم صوفی به جمعمان بپیوندد.

به خاطر کمبود وقت دبیری را به صوفی واگذار کردم

این نماینده مجلس تأکید کرد: صوفی سال‌ها معاون سازمان بوده و هم ساختار سازمان و هم شورای نظارت را به خوبی می‌شناسد. در دوره جدید نیز تعامل خوبی بین سازمان و شورای نظارت برقرار شده است و امیدواریم این تعامل بیشتر شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا جلسات مشترکی با رؤسای رسانه ملی برگزار شده یا خیر، توضیح داد: بله، ما تا به حال دو جلسه مشترک با آقای سرافراز ریاست سازمان صداوسیما داشتیم. یک جلسه مشترک نیز با آقای پورمحمدی معاون سیما و همکارانشان برگزار کردیم.

کیاسری در پایان اعلام کرد در این جلسات، در جریان برنامه‌های سرافراز و پورمحمدی قرار گرفته‌اند و از کم و کیف فعالیت‌های سازمان و آینده آن مطلع شده‌اند.

نظر شما