شناسهٔ خبر: 29832 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین جلسه شورای راهبردی امور بین الملل سینمای ایران برگزار شد

نخستین جلسه شورای راهبردی امور بین الملل سینمای ایران عصر چهارشنبه 13 اسفند با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، در نخستین جلسه شورای راهبردی امور بین الملل سینمای ایران حمید رضا آصفی، سید محمد صادق خرازی، محمد روحی صفت، علی اشرف مجتهد شبستری، علیرضا شجاع نوری، محمد علی حسین نژاد، علی معلم، مرتضی رزاق کریمی، آرش امینی، رمضانعلی حیدری خلیلی حضور داشتند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت سینمای ایران در بخش بین الملل، مشکلات، آسیب ها و ضرورت ها مطرح و مقرر شد علیرضا شجاع نوری، کمیته ای را برای جمع بندی وضعیت کنونی سینمای ایران در حوزه بین الملل تشکیل و گزارش جلسات این کمیته را نیز در نشست بعدی شورای راهبردی امور بین الملل مطرح کند.

در ادامه جلسه، سید محمد صادق خرازی پیشنهاد داد که امور بین الملل سینمای ایران، ضروری است در جریان تحولات گسترده اقتصاد سینما در عرصه جهانی قرار گیرد و بر همین اساس کارگاهی با حضور شخصیت های صاحب نام اقتصاد سینما و دست اندرکاران امور بین الملل سینمای ایران در کشورهای صاحب صنعت سینما برگزار شود.

جلسه مقدماتی این کارگاه تحت عنوان هم اندیشی اقتصاد در سینما با حضور مهمانان بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در اردیبهشت 94 و با دبیری علیرضا شجاع نوری برگزار خواهد شد.

همچنین در این جلسه آرش امینی گزارشی از آخرین وضعیت بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر ارائه داد.

علاوه بر این، در جلسه یاد شده ضرورت حضور فعال ایران در بازارهای بین المللی به ویژه در کشورهای منطقه و جهان فارسی زبان مطرح و مقرر شد، علی اشرف مجتهد شبستری طرح ویژه ای در خصوص کشورهای فارسی زبان و کشورهای عضو اکو تهیه و به شورا ارائه شود.

در پایان جلسه نیز براساس پیشنهاد حمید رضا آصفی، مقرر شد مهمترین دستور کار این شورا تعریف راهبرد و سیاست بین الملل سینمای ایران با توجه به تحولات روز این عرصه باشد. 

نظر شما