شناسهٔ خبر: 29833 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

500 موزه فعال در کشور وجود دارد

مدیرکل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: 500 موزه فعال در کشور وجود دارد که از این تعداد 250 موزه متعلق به میراث فرهنگی و بقیه متعلق به سازمانهای دولتی هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمدرضا کارگر افزود: موزه های کشور برای ایام نوروز آماده سازی شده و در تمام ایام عید برای بازدید عموم دایر هستند و ساعت کاری موزها با توجه به تصمیم مدیریت موزه ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: تلاش شده تا در این ایام راهنمایان بیشتری در موزه ها حضور داشته و به بازدیدکنندگان خدمات ارائه کنند.

کارگر با اشاره به روند احداث و راه اندازی موزه های ملی منطقه ای در کشور گفت: راه اندازی 12 موزه ملی منطقه ای در کشور در برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

وی اظهار کرد: از مجموع موزه های ملی منطقه ای در حال راه اندازی کشور اولین موزه راه اندازی شده و سه موزه دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری می رسند.

مدیرکل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: موزه ها پیشرفتهای متفاوتی دارند و برخی موزه ها مانند موزه استان آذربایجان غربی هشت درصد پیشرفت داشته و برخی دیگر نیز دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اعتباراتی که در سطح ملی برای تکمیل موزه های منطقه ای اختصاص یافته تصمیم دولت بر این بوده که بودجه را به جای تقسیم در میان کلیه پروژه ها بین طرح های با پیشرفت بالای 50 درصد تقسیم کنند.

مدیر کل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: موزه هایی مانند خراسان، بخش اسلامی موزه ملی ایران، موزه کرمانشاه، موزه منطقه ای تبریز و موزه شیراز جزو موزه هایی بود که از اعتبارات بهره مند شدند.

محمد رضا کارگر روز چهارشنبه برای دیدار از وضعیت موزه های آذربایجان غربی و نیز انجام هماهنگی های لازم با مدیر کل آموزش و پرورش استان به ارومیه سفر کرده است.

بازدید از موزه ملی منطقه ای آذربایجان غربی در ارومیه و بازدید از مکان اولین موزه ملی مدرسه آذربایجان غربی و دیدار با معاون امور عمرانی استاندار اذربایجان غربی از برنامه های سفر وی به این استان بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما