شناسهٔ خبر: 29837 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحصیل 15 درصد دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی/اجرای رتبه بندی دانشگاه ها

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تحصیل 15 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه علمی کاربردی خبرداد و گفت: اکنون رتبه بندی دانشگاه ها به منظور شناسایی قطب های علمی کشور در حال اجرا است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، مجتبی شریعتی نیاسر در سی و پنجمین گردهمایی روسای واحدهای استانی و موسسات آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: وقتی برنامه های راهبردی وجود نداشته باشد شاهد خواهیم بود که دانشگاه ها برنامه های خود را در افق های کوتاه مدت اجرا می کنند و برنامه های آن ها برای مقاطع کوتاه و برحسب شرایط تدوین می شود.

وی آموزش مهارتی را از ضرورت های عصر کنونی برشمرد و افزود: بسیاری از سازمان های بین المللی بخش مهمی از توصیه های خود را به ساماندهی آموزش مهارتی اختصاص داده اند.

شریعتی با اشاره به فراخوان اخیر جذب اعضای هیات علمی گفت: درحالی که ظرفیت جذب هیات علمی تنها کمی بیش از دو هزار نفر است اما تاکنون بالغ بر ۲۵ هزار نفر برای این فراخوان ثبت نام کرده اند که بیش از دو سوم آنان دارای مدرک دکتری هستند.

وی خواستار اصلاح و بازتعریف نسبت استاد به دانشجو شد و گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۵ درصد دانشجویان کل کشور مشغول به تحصیل هستند ولی تنها دو دهم درصد از اعضاء هیات علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند که نیاز است تعریف جدید از واژه مدرس به عنوان هیات علمی داشته باشیم.

شریعتی نیاسر خواستار توجه به نیاز بازار کار و ماموریت گرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی، همراه با نظارت حداکثری بر واحدهای این دانشگاه شد.

وی با بیان این که بنا نیست تمامی زیر سیستم های نظام آموزشی همه نوع فعالیتی را انجام دهند اظهار داشت: اکنون در حال رتبه بندی دانشگاه ها هستیم تا بتوانیم قطب های علمی کشور را شناسایی و تعریف کنیم.

نظر شما