شناسهٔ خبر: 29863 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کدام کتاب‌ها این‌ هفته بیشتر فروش رفتند؟

کتابفروشی‌ها در هفته‌ دوم اسفند و روزهای پایانی سال روزهای نسبتا آرام و ساکتی را پشت‌سر گذاشتند و ظاهرا تکاپوی مردم برای خریدهای نوروزی تا حدوددی کتابفروشی‌ها را خلوت کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایلنا؛ کتابفروشی‌ها در هفته‌ی دوم اسفند و روزهای پایانی سال روزهای نسبتا آرام و ساکتی را پشت‌سر گذاشتند و ظاهرا تکاپوی مردم برای خریدهای نوروزی تا حدوددی کتابفروشی‌ها را خلوت کرده، اما کتاب‌فروش‌ها امیدوارند با دریافت چاپ‌های جدید از کتاب‌های محبوب و ورود کتاب‌های جدید و پرمخاطب به بازار کتاب روزهای پررونقی را در آخرین روزهای سال93 پشت سر بگذارند. نوروز و نو شدن سال هم می‌تواند بهانه‌ای شود برای خرید کتاب و عیدی آن به دوست و آشنا برای آنکه سرزدن به کتابفروشی‌ها را در هیاهوی خرید لباس، آجیل و ... فراموش نکنیم تا هم خودمان دست‌پر از کتاب‌؛ سال را تحویل کنیم و هم کتابفروشی‌ها با خیال راحت به استقبال بهار بروند.

«اتفاق» گلی ترقی و «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» نوشته‌ی یوناس یوناسن در بازار کتاب همچنان پرطرفدار هستند و در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های شهر دیده می‌شوند، البته کتاب‌هایی مثل «بی‌شعوری» و «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» نیز پا‌به‌پای این کتاب‌ها در لیست پرمخاطبان جلو آمده‌اند و جایگاه خود را به عنوان یک کتاب پرطرفدار حفظ کرده‌اند. علاوه بر این‌ها کتاب‌هایی مثل «زمینه‌های اجتماعی انقلاب ایران» نوشته‌ی حسین بشریه - علی اردستانی و «خواب آشفته نفت» با میزان فروش و استمرار درخواست کتاب‌خوانان برای دریافت این کتاب‌ها، جای تاریخ و تحلیل تاریخی را در باشگاه پرفرو‌ش‌های هفته قرص و محکم کردند.

غیر از کتاب‌های تاریخی دو کتاب «درس‌گفتارهایی درباره‌ی ادبیات روس» ولادیمیر ناباکوف و «پندهای قندپهلو» هم از کتاب‌های تخصصی ادبیاتی مورد استقبال در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های تهران در هفته گذشته بودند. کتاب اجتماعی-تحلیلی «اقتدارگرایی در عصر قاجار» تالیف  محمود سریع‌القلم هم ظاهرا با استقبال خوبی مواجه شده و این هفته در جدول پرفروش‌ها قرار دارد.

ناشرانی مثل چشمه، ثالث، فرهنگ معاصر و نیلوفر بیشترین آثار را در فهرست پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

به چند کتابفروشی‌ شهر سر زدیم و نتیجه‌اش شد گزارش زیر که نگاهی اجمالی دارد به کتاب‌هایی که در این هفته (9 اسفند الی 14اسفند) با بیشترین اسقبال ازسوی مخاطبان مواجه شده است.

کتابفروشی هما: کتاب‌های «اقتدار گرایی در عصر قاجار» محمود سریع‌القلم و «جامعه‌شناسی خودمانی» احسان نراقی از مجموعه آثار حوزه‌ی علوم انسانی در این کتابفروشی‌ با اقبال خوبی مواجه شده و رتبه‌های ابتدایی را در لیست  فروش از آن خود کرده‌اند. درکنار آن‌ها داستان‌هایی مثل «فرصت دوباره» گلی ترقی و «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» زویا پیرزاد در جایگاه‌های بعدی ایستاده‌اند. کتاب‌ «دنیای سوفی» نوشته‌ی یوستین گردر هم در لیست پرفروش‌های کتابفروشی هما به چشم می‌خورد. این کتاب توانسته‌ خودش را به‌عنوان یک کتاب پرمخاطب در حوزه‌ی فلسفه‌‌ برای عموم معرفی کند.

کتابفروشی پژوهش: کتاب «گفت‌وگو با خدا» به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین آثار عرفانی این چند وقت در صدر فهرست پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارد، طوری که به راحتی در کنار کتابی مثل «چهار اثر از فلورانس اسکاول شین» ایستاده است. کتاب «شفای زندگی» اثر لوییز هی که توسط گیتی خوشدل ترجمه شده است هم رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در این کتابفروشی داشته است. حوزه‌ی خودشناسی و روان‌شناسی هم با کتاب «لطفا گوسفند نباشید» نوشته‌ی محمود نامنی در لیست پرفروش‌های کتابفروشی پژوهش قرار دارد. همچنین دیوان‌ حافظ و مثنوی معنوی فروش قابل قبولی در این هفته داشته است.

شهرکتاب ابن‌سینا: دو کتاب «بی‌شعوری» و «پنج اقلیم حضور» در این شهرکتاب هچنان در صدر کتاب‌های پرفروش ایستاده‌اند. پس از این دو کتاب آخرین اثر داستانی گلی ترقی  به‌نام «اتفاق» قرار دارد که مثل آن‌ها هنوز جای خودش را در لیست پرمخاطب‌ها حفظ کرده است. «سمفونی مردگان» نوشته‌ی عباس معروفی که حکایت شوربختی مردمانی است که مرگی مدام را بر دوش می‌کشند و در جنون ادامه می‌یابند هم در جایگاه‌ بعدی این فهرست قرار دارد. البته کتاب‌ «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» احمد شاملو نیز هنوز هم از میزان استقبال خوبی برخوردارد بوده‌ است.

شهرکتاب باهنر: «درس‌گفتارهایی درباره‌ی ادبیات روس» نوشته‌ی ولادیمیر ناباکوف با ترجمه‌ی فرزانه طاهری در این فروشگاه هنوز جزو کتاب‌های محبوب است و رتبه‌ی خوبی در لیست پرفروش‌های شهرکتاب باهنر به خود اختصاص داده است. «زمینه‌های اجتماعی انقلاب ایران» نوشته‌ی حسین بشریه - علی اردستانی نیز اینجا در لیست پرفروش‌ها دیده می‌شود و در رتبه‌ی دوم قرار دارد. «ظهور ژاپن مدرن» ویلیام جی. بیزلی و «سید حسین نصر» که گفت‌وگوهای حامد زارع یا سیدحسین نصر است هم سومین و چهارمین کتاب پرمخاطب این فروشگاه هستند. رتبه‌ی پنجم کتاب پرفروش شهرکتاب باهنر در این هفته هم در اختیار کتابی تاریخی- روایی به نام‌ «ملکه‌های فراموش شده» نوشته‌ی فاطمه مرنیسی قرار دارد.

کتابفروشی کلک: ادبیات داستانی در این کتابفروشی طرفداران زیادی دارد. «گتسبی بزرگ» کتاب معروف ارنست همینگوی نویسنده‌ی آمریکایی و «اتفاق» گلی ترقی در این کتابفروشی‌ در ردیف یالای پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند. البته‌ رتبه‌ی اول جدول در اختیار «بی‌شعوری» خاویر کرمنت از نشر تیسا قرار دارد. مجموعه داستان‌های و حکایت‌هایی عبرت‌آموز «پندهای قندپهلو» به اهتمام حسین شکرریز و رمان «مرجان» نوشته‌ی مریم ریاحی هم به ترتیب چهارمین و پنجمین کتاب پرفروش کتابفروشی کلک هستند..

شهرکتاب خرمشهر: داستان «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» نوشته‌ی یوناس یوناسن جزو پرفروش‌ترین کتاب شهرکتاب خرمشهر است و «شاگرد قصاب» نوشته‌ی پاتریک مک‌کیب و «اتفاق» گلی ترقی در کنار آن قرار دارند. سپس در حوزه‌ی تاریخی-اجتماعی هم دو کتاب «خواب آشفته‌ی نفت» به قلم محمدعلی موحد و «صنایع کهن در دوره‌ی قاجار» ویلم فلور با ترجمه‌ی علیرضا بهارلو رتبه‌‌های بالای جدول فروش کتاب در این شهرکتاب را به خود اختصاص داده‌اند. البته مجموعه آثار نجف دربابندری هم اینجا طرفداران زیادی دارد و به قول فروشنده احتمالا به دلیل شرایط خاص جسمانی این نویسنده و مترجم توجه مراجعان این شهرکتاب به کتاب‌هایش جمع شده است.

کتابفروشی ارغوان: ظاهرا کتاب‌های پرفروش در این فروشگاه تنوع زیادی دارد. از داستان‌هایی مثل «اتفاق» و آثار اخلاقی عرفانی همچون «سیبی و دو آینه» قاسم هاشمی‌نژاد در کتابفروشی ارغوان خواهان دارند. البته به جز کتاب داستان و عرفان، «بی‌شعوری» خاویر کرمنت هم در بین پنج کتاب پرفروش این کتابفروشی دیده می‌شود. سفرنامه‌ی «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» احمد شاملو این هفته در کتابفروشی ارغوان فروش خوبی داشته و در ردیف‌های ابتدایی پنج کتاب پرمخاطب ایستاده است. دو کتاب «رو در رو با اصغر فرهادی» کار اسماعیل میهن‌دوست و «ایرانیان» همایون کاتوزیان که پژوهشی تاریخی در تاریخ ایران را شامل می‌شود هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کتاب‌های پرفروش در هفته‌ی دوم اسفند
ردیفعنوان کتابنویسنده/ مترجمناشرقیمت (تومان)درباره‌ی کتاب
1روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغاحمد شاملومازیار7000سفرنامه غیرشخصی احمد شاملو به آمریکا نوشته شده در سال‌های ۶۸ و ۶۹ است
2اتفاقگلی ترقینیلوفر17000داستان یک خواهر و برادر از کودکی تا شصت‌سالگی
3بیشعوریخاویر کرمنت / محمود فرجامیتیسا12000شناخت و درمان خطرناک‌ترین بیماری تاریخ
4پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شدیوناس یوناسن/ فرزانه طاهرینیلوفر14000داستانی در ژانر ترکیبی طنز-پلیسی-تاریخی
5جامعه‌شناسی خودمانیحسن نراقیاختران7500حکایتگر دردهای خودمان با خودمان است با نگاهی به دورن جامعه‌
6درس‌گفتارهایی درباره‌ی ادبیات روسولادیمیر ناباکوف / فرزانه طاهرینیلوفر10000درس‌گفتارهایی درباره نظریه ادبی نویسندگان روس
7زمینه‌های اجتماعی انقلاب ایرانحسین بشریه - علی اردستانینگاه معاصر16000نگاهی به عوامل حادث شدن انقلاب اسلامی
8رو در رو با اصغر فرهادیاسماعیل میهن‌دوستروشنگران و مطالعات زنان30000رویارویی جدیدی با کارهای اصغر فرهادی
9خواب آشفته‌ی نفتمحمدعلی موحدکارنامه28500نگاهی به زندگی محمد مصدق و جریان ملی شدن صنعت نفت
10اقتدار گرایی در عصر قاجارمحمود سریع‌القلمفروزان روز7500بررسی مبانی ساختاری، رفتاری و مدیریتی نظام اقتدارگرا در عصر قاجار (۱۱۹۳ـ۱۳۴۴ هجری قمری)

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۸:۱۱اکبر مددی 0 8

    تمام کتاب ها یک سو کتاب وزین دکتر بشیریه هم یک سو! 
                                

نظر شما