شناسهٔ خبر: 29969 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کشف نقاشی «ون‌گوک» در ترکیه

یک نقاشی رنگ روغنی منسوب به «ونسان ون‌گوک» هنرمند بزرگ هلندی در ترکیه پیدا شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ پلیس ترکیه یک تابلوی نقاشی با امضای ونسان ون‌گوک را شناسایی و ضبط کرده است. هنوز هیچ فردی به اتهام سرقت، در این پرونده دستگیر نشده است. این نقاشی هنگام بارزسی یک ماشین در استان توکات کشف شد‌ و اکنون برای بررسی بیشتر به دانشگاه این شهر سپرده شده است. دلیل شک کردن نیروهای پلیس‌، دیدن این نوشته‌ها پشت تابلو بود: «ونسان ون‌گوک،‌ لاهه 1882» و «موزه ملی دریانوردی هلند، مرد یتیم،‌ ایستاده».

براساس نتایج بررسی‌های اولیه، گمان می‌رود این نقاشی 44 در 46 سانتی‌متری یکی از کارهای مجموعه «مرد یتیم» استاد امپرسیونیسم هلند یا کپی از سبک او باشد.

1425799282660_34.jpg

به گزارش حریت دیلی‌نیوز‌، پشت این تابلوی نقاشی، تمبر موزه «متروپولیتن» نیویورک دیده شده است. نیروهای پلیس ترکیه با اطلاع دادن به موزه «ون‌گوک» در هلند و موزه «متروپولیتن» این پرونده را پیگیری می‌کند.

ون‌گوگ (1890- 1835) نقاش نامدار هلندی بود که در زندگی‌اش، در گمنامی کامل به سر می‌برد، اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیسم شناخته می‌شود.

او در اواخر عمر به‌شدت از بیماری روانی و فشار روحی رنج می‌برد و همین موضوع به خودکشی‌اش منجر شد. ون‌گوک دو روز پس از این‌که در یک مزرعه‌ی گندم به سینه‌ی خود شلیک کرد، در سن 37 سالگی درگذشت.

نظر شما