شناسهٔ خبر: 30002 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشکلات جدی اعتباري در سال آينده /حمایت از دانشگاههای جوان

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مشکلات اعتباري کشور در سال آينده جدي است چرا که کاهش قيمت نفت را داريم و دانشگاه ها بايد با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي منسجم‌تر کار کرده و به درستي حرکت کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر مجتبي صديقي در مراسم تکريم و معارفه سرپرستان قديم و جديد دانشگاه ايلام با تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) اظهار کرد: وزارت علوم در ۱۵ ماه اخير با فراز و نشيب‌هاي زيادي مواجه بود و شايد يکي از تبعات آن، جابجايي سرپرستان در دانشگاه ايلام است که البته در دولت و وزارت علوم يک مسير و يک هدف طي مي‌شود و بايد گفت که مسير يکسان است ولي شرايط و سليقه‌ها متفاوت هستند.

وی با اشاره به اينکه دوره سرپرست پيشين دانشگاه ايلام محدود ولي منشاء خير و برکت بود، تصريح کرد: دوران سرپرستي موقت است مگر اينکه رسمي و قطعي شود که براي دکتر صحرايي، سرپرست پيشين دانشگاه ايلام موقت بود.

حمایت از دانشگاه های جوان

رييس سازمان امور دانشجويان با بيان اينکه به دانشگاه‌هاي جوان‌تر نسبت به ساير دانشگاه‌ها توجه بيشتر خواهد شد، عنوان کرد: دانشگاه‌هاي جوان نيز حمايت خواهند شد اگر چه دانشگاه ايلام خيلي هم جوان نيست.

اصلاح غیرهدفمند توسعه آموزش عالی

وی ادامه داد: ما در شرايطي هستيم که کميت آموزشي رشد زيادي داشته و تعداد دانشجوي ما را به بيش از ۴ ميليون نفر رسانده است و بايد گفت که بعضي از توسعه‌هاي آموزش عالي در سنوات گذشته غير هدفمند بوده و بايد اصلاح شود چرا که الان زمان کيفيت‌بخشي به آموزش عالي کشور است.

صديقي رسالت آموزش عالي را پرداختن به وظيفه ملي، بين‌المللي و منطقه‌اي دانشگاه‌ها اعلام کرد و افزود: دانشگاه ايلام بايد بيشتر به مباحث منطقه‌اي بپردازد تا رسالتش را به درستي محقق کند.

بين‌المللي شدن دانشگاه از اهداف اين دوره

وي اظهار کرد: خيل عظيم دانشجويان تحصيلات تکميلي و پايان نامه‌ها بايد در راستاي توسعه استان باشد و توجه به زيرساخت ‌ها و مشکلات منطقه بايد مد نظر دانشگاه قرار گيرد و بين‌المللي شدن دانشگاه از اهداف اين دوره است که کشور همسايه، عراق براي استان و دانشگاه ايلام فرصت بسيار مغتنمي است تا دانشجويان عراقي جذب شوند.

جذب دانشجوی خارجی در راس برنامه ها

رييس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري یادآورشد: جذب دانشجوي خارجي در اين دانشگاه بايد در رأس برنامه‌ها قرار گيرد و هر چقدر دانشجو خارجي جذب کنيد درصدي را به شما به عنوان بورسيه خواهيم داد .

صديقي تصريح کرد: در محيط سالم دانشگاه افزايش اختيارات دانشگاه در برنامه‌ها قرار دارد و تصميم‌گيري‌هاي کلان در وزارتخانه انجام خواهند شد و ايجاد فضاي با نشاط دانشجويي جزء اهداف وزارت علوم است.

مشکلات جدی اعتباری در سال آینده

وي در باره حضور سليقه‌هاي مختلف سياسي و برپايي کرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ ها عنوان کرد: مشکلات اعتباري کشور در سال آينده جدي است چرا که کاهش قيمت نفت را داريم و دانشگاه ها بايد با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي منسجم‌تر کار کرده و به درستي حرکت کنند که اين مهم نيازمند برنامه‌ريزي از سوي دانشگاه‌ها است.

مشکلات جذب هیات علمی در دانشگاه ایلام

معاون وزير علوم، روزمرگي را آفت کار در دانشگاه‌ها دانست و گفت: در جذب هيات علمي در دانشگاه ايلام ما مشکلاتي داريم که بعضي از فضا‌ها غير هدفمند ايجاد شده‌اند و بايد متناسب با امکانات دانشگاه ايجاد تعهد کنند که البته بورسيه‌هاي اعلام نياز شده دانشگاه ايلام با قدوقواره دانشگاه همخواني ندارد.

نظر شما