شناسهٔ خبر: 30016 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست هم‌اندیشی استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی با همت انجمن متخصصان روابط عمومی و با همکاری اداره‌کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه شب یکشنبه ۱۷ اسفند در تالار فیروزه هتل ارم در تهران برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی و مدیرعامل موسسه کارگزار روابط عمومی در ابتدای این برنامه از برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های حوزه روابط عمومی، در آستانه روز روابط عمومی و در دهه دوم اردیبهشت ۹۴ در محل مجلس شورای اسلامی و دهمین جشنواره انتشارات روابط‌ عمومی‌ها در سال آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه انجمن متخصصان روابط عمومی در سال جاری منشور اخلاقی روابط عمومی را طی جلسات متعدد تدوین کرد، در ادامه از انتشار جلد اول «دانشنامه ۱۰ جلدی علوم ارتباطات» و با عنوان «ارتباطات» طی روزهای اخیر خبر داد.

باقریان گفت: جلد دوم این دانشنامه هم که به روابط عمومی اختصاص یافته است، تا روز روابط عمومی یعنی بیست و هفتم اردیبهشت ماه ۹۴ منتشر خواهد شد. همچنین کتاب سال انجمن هم به زودی منتشر و راهی بازار خواهد شد.

در ادامه این برنامه حسین بشیر با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران در سال آینده،‌ گفت: ما از سال گذشته تصمیم گرفتیم که این کنفرانس به جای دو روز، طی یک روز برگزار شود. همچنین امسال تلاش خواهیم کرد که مجموعه مقالات کنفرانس قبل از برگزاری آن، منتشر شود.

وی همچنین از برگزاری جایزه دکتر حمید نطقی، مطابق برنامه کمیته سیاستگذاری جایزه خبر داد و دکتر دهقان، دکتر هوشنگ عباس‌زاده و دکتر مهدوخت بروجردی علوی را به عنوان سه برگزیده این دوره جایزه معرفی کرد.

در ادامه این مراسم سیدغلامرضا کاظمی دینان، رئیس انجمن روابط عمومی با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه روابط عمومی در کشور و به خصوص سازمان‌های دولتی،‌ این حرفه را شغلی پراسترس خواند و گفت: اگر ما خودمان جایگاه روابط‌عمومی را حفظ نکنیم، در جامعه هم به آن اهمیتی داده نخواهد شد.

در این مراسم همچنین آقایی، مدیرکل اسبق دفتر تبلیغات وزارت ارشاد در سخنان کوتاهی خواستار همبستگی فعالین عرصه روابط عمومی در روزآمد کردن فعالیت‌های این عرصه شد.

همچنین هوشنگ عباس‌زاده، استاد دانشگاه در رشته روابط عمومی در سخنانی گفت: با گذشت ۶۲ سال از تولد روابط عمومی در ایران، ما همچنان در دوران نوباوگی به سر می‌بریم و متاسفم که بگویم روابط عمومی در ایران هنوز یک شغل خدماتی و تشریفاتی است.

وی افزود: روابط عمومی‌ها می‌توانند مغز متفکر سازمانشان باشند، ولی هنوز این‌گونه نیست.

پروفسور علی‌اکبر جلالی، پدر توسعه فرهنگی فناوری اطلاعات در ايران هم در این برنامه، گفت: مشکل اساسی که ما در کشور داریم، این است که نپذیرفته‌ایم که جهان، جهانی شده است. اساساً اینترنت آمد برای جهانی شدن. کشوری مانند چین برای برگزاری خوب مسابقات المپیک، به ۵۰۰ هزار نفر زبان انگلیسی و البته روابط عمومی آموزش داد.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه فعالین عرصه روابط عمومی به موضوعات اصلی و کلان جامعه ایرانی بی‌توجه هستند، گفت: تصور کنید همین امشب دکتر ظریف اعلام کند که ایران با گروه ۱+۵ به توافق رسیده‌ است. آیا ما که از فردا باید با جهان جدید تعاملات دو جانبه داشته باشیم، دانش لازم را در این خصوص کسب کرده‌ایم؟ متاسفانه روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل ما با جهان ضعف دارد و به نظر من اولین چالش ما بعد از حل احتمالی مشکل هسته‌ای، برقراری ارتباط با دنیاست.

در این مراسم همچنین امینی از فعالان عرضه روابط عمومی هم بر لزوم دانش بنیان بودن عرصه روابط عمومی در ایران و خردگرایی در این حوزه تاکید کرد.

حسن ربیعی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این برنامه از تدوین ردیف بودجه مشخصی در این سازمان برای حمایت از برنامه‌های علمی و آموزشی به ویژه با محوریت موضوع «روابط عمومی و ارتباطات» خبر داد.

در پایان این مراسم از ۱۰ کتاب تازه در عرصه روابط عمومی که از سوی انتشارات انجمن کارگزاران روابط عمومی منتشر شده است، به شرح ذیل رونمایی شد:

روابط عمومی اینترنتی «عادل میرشاهی»، جلد اول دانشنامه ارتباطات «حسین بشیر»، روابط عمومی اسلامی «حسین بشیر و مهدی باقریان»، مسئولیت اجتماعی از زاویه روابط عمومی «حسن ربیعی»، افکار عمومی «میرسعید قاضی و حامد رضا اسماعیلی»، ارتباطات تصویری «قربانعلی تنگشیر»، خبرنگاری دو ترجمه «مریم صالحی و زهرا حداد»، درآمدی بر شناخت روابط عمومی اسلامی «امیدعلی مسعودی و مریم باغبانیان»، روابط عمومی دو ترجمه «مریم صالحی» و پنجمین دوره سالنامه تخصصی روابط عمومی «مهدی باقری».

نظر شما