شناسهٔ خبر: 30069 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لطفی: ژانر وحشت را رها نکردم

محمدرضا لطفی نویسنده و کارگردان سینما از پایان نگارش فیلمنامه «ضرب در صفر» که درباره زندگی و دغدغه های روزنامه نگاران است، خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمدرضا لطفی که این روزها اولین ساخته سینمایی اش «روایت ناپدید شدن مریم» هفته شانزدهم اکران خود را در گروه «هنر و تجربه» سپری می کند در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان نگارش فیلمنامه جدیدش خبر داد و گفت: این فیلم یک اثر کاملا اجتماعی است و هیچ تشابهی با کار قبلی ام که در ژانر وحشت بود، ندارد.

وی درباره فضای این فیلمنامه عنوان کرد: «ضرب در صفر» طی یک سال توسط حمید سلیمی و من به رشته تحریر درآمده است و قصه زوج فرهنگی را روایت می کند که مرد، روزنامه نگاری نسبتا معروف در عرصه فرهنگی و همسرش صفحه‌بند و گرافیست نشریات است. قصه با بیکار شدن مرد در روزنامه ای که در آن کار می کند شروع می شود و در ادامه این اتفاق، زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار می دهد و ما بدین شکل وارد زندگی خصوصی آنها می شویم.

به گفته وی، این فیلمنامه در عین حال نگاهی به وضعیت مطبوعات و روزنامه‌نگاری دارد.

این کارگردان یادآور شد: فکر می کنم تاکنون سینما قادر به ادای دین نسبت به روزنامه‌نگاران و خصوصا روزنامه‌نگاران عرصه فرهنگی نبوده است. این دغدغه حاصل پانزده سال فعالیت روزنامه نگاری خودم و حمید سلیمی است که چیزهایی دیده ایم که احساس کردیم زمان آن است تا این دردها را به تصویر بکشیم.

محمدرضا لطفی

لطفی همچنین درباره علت اینکه چرا فیلمسازی در ژانر وحشت را ادامه نمی دهد، گفت: ژانر وحشت همچنان گونه محبوب و مورد علاقه من در سینما به حساب می آید و خدا را شکر «روایت ناپدید شدن مریم» هم بازتاب های بسیار مثبتی داشت و من قطعا دوباره به ژانر محبوبم برخواهم گشت و در این زمینه فیلم خواهم ساخت اما نه برای فیلم دوم، چراکه دوست ندارم رویم برچسب گذاری شود. همچنین فکر می کنم در این زمینه هر ایده ای که داشتم در «روایت ناپدید شدن مریم» خرج کرده ام بنابراین در شرایط فعلی در صورت امتداد این مسیر باید دست به تکرار بزنم که علاقه ای به این کار ندارم.

لطفی در پایان درباره زمان تولید اثر جدیدش توضیح داد: کار نگارش فیلمنامه چند روز است که تمام شده است. با چند تهیه کننده وارد مذاکرات جدی و خوبی شده ایم که البته هنوز چیزی قطعی نیست، اما بی شک فیلم در سال آینده وارد فاز اجرایی می شود.

نظر شما