شناسهٔ خبر: 30077 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردانی که نگران جان خودش است

گیلرمو دل تورو کارگردان مشهور مکزیکی گفت وقتی به کشورش می رود حتی نگران امنیت جانی خودش است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ ریپورتر، دل تورو که دیروز دوشنبه ۹ مارس در جشنواره فیلم گوادالاخارا در مکزیک شرکت کرده بود، از وضعیت کشور زادگاهش مکزیک ابراز نگرانی کرد.

این کارگردان و تهیه‌کننده گفت شبیه این است که با یک هفت تیر وارد مغازه‌ای بشوی و هیچ ساختاری برای متوقف کردن آنچه اتفاق می‌افتد وجود ندارد. وی افزود: صحبت کردن درباره بحران اجتماعی یک چیز است و صحبت کردن درباره اضمحلال اجتماعی مطلق یک چیز دیگر.

دل تورو که متولد گوادالاخارا شهر مهم مکزیک است، و از بنیانگذاران جشنواره سینمایی این شهر، چند دهه پیش و پس از این که پدرش برای گرفتن پول گروگان گرفته شد، مکزیک را ترک کرد. پدر او بعدا نجات پیدا کرد، اما آخرین فیلمی که دل تورو در خاک مکزیک فیلمبرداری کرد در سال ۲۰۰۱  «استخوان شیطان» بود.

جنگ برای فروش مواد مخدر در مکزیک از سال ۲۰۰۶ تاکنون جان ۱۰۰ هزار نفر را گرفته و دل تورو در کنار دیگر دوستان مکزیکی‌اش از جمله آلخاندور ایناریتو کارگردان برنده اسکار برای «مرد پرنده‌ای» و آلفونسو کوارون کارگردان برنده اسکار برای «جاذبه» بارها از بی عدالتی اجتماعی در این کشور سخن گفته‌اند.

این فیلمسازان سال پیش با صدور اطلاعیه‌ای از جنایت‌های سازمان یافته در کشورشان با حمایت برخی مقامات رسمی دولتی انتقاد کردند. آخرین اعتراض به این وضعیت در مراسم اسکار دو هفته پیش بود که ایناریتو وقتی برای گرفتن جایزه اسکار روی سن رفت آرزو کرد مردم کشورش بتوانند دولتی را شکل دهند که شایسته داشتنش هستند.

با وجود همه خطرهای موجود دل تورو می خواهد برای ساخت فیلمی با عنوان «پلاتا» به مکزیک بازگردد؛ فیلمی درباره انتقام یک کشتی گیر از یک خون آشام که بر مبنای کمیک بوک چاک هوگان با عنوان «دگردیسی: فرشته نقره‌ای» ساخته خواهد شد. او گفت: اگر از یک حمله ناگهانی قلبی نمیرم، باید این کار را انجام دهم. آرزویم این است که این فیلم در نهایت در ۱۵ سال آینده ساخته شود.

در میان پروژه های متنوعی که دل تورو برای آینده دارد ادامه مجموعه تلویزیونی «ردیف کارناوال» برای آمازون است. این در حالی است که یک فیلم گوتیک با عنوان «اوج رنگ خون» هم به زودی از او اکران می شود. این فیلم که بر داستان های ارواح تمرکز دارد، در ژانر ترسناک است و شانزدهم اکتبر ۲۰۱۵ راهی سینماها می‌شود.

در «اوج رنگ خون» میا واسیکوسکا، جسیکا چاستن، تام هیدلستون و چارلی هانام بازی کرده اند. فیلمنامه این فیلم با همکاری دل تورو و متیو رابینس نوشته شده است.

دل تورو در سال ۲۰۱۳ با فیلم «حاشیه‌ اقیانوس آرام» به تنهایی در چین بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش کرد. او در این فیلم  روبات های غول آسا و نبرد بین آنها را تصویر کرده بود او در سال ۲۰۱۴ انیمیشن «کتاب زندگی» را نیز اکران کرد. 

نظر شما