شناسهٔ خبر: 30102 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایوبی: اختلافات سینمایی نباید موجب کاسب‌کاری سیاسی شود

امروز سینما یک مطالبه عمومی شده و ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مردم از ما سینما می‌خواهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایلنا؛ رئیس سازمان سینمایی که شب گذشته (دوشنبه 18 اسفند) در مراسم جشن آغاز اکران نورزی سال ۹۴ حاضر شده بود؛ با اشاره به رشد قابل‌توجه سینماگران زن در ایران گفت: بانوان در سینمای ایران حضور موفقی دارند و بخشی از فیلم‌های پرفروش سال ۹۳، محصول تلاش آنان است. خانم‌ها در سال ۹۳ با موفقیت در ساخت فیلم و فروش آثارشان، نشان دادند در سینما چقدر توانمند هستند و خوشحالیم چنین بانوان ارجمند و توانایی در ایران اسلامی حضور دارند و آرام آرام ما مردها باید دنبال حقوق برابر با زنان باشیم.

 

اختلافات سینمایی نباید موجب کاسب‌کاری سیاسی شود

 

حجت‌الله ایوبی افزود: سال ۹۳ با همه مشکلات، فراز و فرود‌ها و گرفتاری‌هایش؛ سال درخشانی برای سینمای ایران بود و امیدوارم موفقیت‌های سینماگران ادامه پیدا کند و سال آینده؛ سال وحدت و همدلی بیشتر در سینمای ایران باشد.

ایوبی با اشاره به اینکه از نقد و انتقاد استقبال می‌کند؛ افزود: از مصاحبه‌های انتقادی سینماگران نه به دلیل انتقادی بودنش بلکه به دلیل حال بد آن سینماگر ناراحت می‌شوم ولی انتقاد حق شماست.

وی ادامه داد: منتقدان کمک کنند و نظر بدهند تا نقد واقعی در سینمای ایران راه بیفتد. بی‌رحمانه اما منصفانه نقد کنید تا پیشرفت و کمک کنیم جامعه منتقدان ما فیلم‌های تولید شده در سینمای ایران را نقد کنند.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به نقش اصحاب رسانه افزود: وقتی خبرنگاران سینمایی را می‌بینم لذت می‌برم البته این جمله را نمی‌گویم که خوب بنویسند. با خیلی از این دوستان ارتباط خوبی دارم و سال‌هاست که این دوستان درباره سینما می‌نویسند و دلسوزانه فعالیت می‌کنند.

ایوبی افزود: من موظفم که جامعه خبرنگاری در سینما رشد کنند و برای آنان کارگاه‌های متعددی برگزار کنیم و حضور اهالی رسانه در جشنواره‌های بین‌المللی یکی از اقداماتی است که در این راه انجام دادیم.

ایوبی با اشاره به اینکه اختلاف همیشه وجود داشته؛ گفت: اختلاف‌نظر بین همه صنوف و همه قشر‌ها وجود دارد و بین سینماگران نیز وجود دارد اما باید بنشینیم و گفتگو کنیم و سعی کنیم اختلافات کم شود و به کسانی که قصد دارند از این اختلافات به‌عنوان کاسب‌کاری سیاسی استفاده کنند؛ فرصت ندهیم.

 ایوبی افزود: امیدوارم در سال ۹۴ حال سینما به گونه‌ای شود که حال سینماگران بهتر شده و اهالی سینما به مدیریت سینما در بهتر شدن سال ۹۴ مشورت بدهند.

وی با اشاره به حضور خود در قطعه هنرمندان افزود: روزی که به قطعه هنرمندان رفتیم؛ ناصر تقوایی گفت: افتخار می‌کنم در کشوری هستیم که این همه هنرمند داشته است و اگر ما امروز هستیم به دلیل گنجینه‌هایی است که شاید امروز جسمشان بین ما نباشد. من نیز به این جمله تقوایی اعتقاد دارم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه امروز سینما تبدیل به مطالبه عمومی شده؛ گفت: هر شخصی در هر جلسه‌ای به اصطلاح گفت که بالای چشم سینما ابروست؛ او را توجیه کردم تا جایگاه سینمای ایران را بهتر بشناسد. امروز سینما یک مطالبه شده و ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مردم از ما سینما می‌خواهند.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به تنوع موضوعی فیلم‌های تولید شده در سال ۹۳ گفت: ساخت فیلم درباره داعش، دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و مسائل اجتماعی از جمله این موضوعات بود و کارنامه سینما مثبت است. بررسی کنیم و ببینیم دیگر بخش‌های جامعه چقدر در واکنش به پدیده‌های مختلف واکنش نشان دادند. درحالیکه سینما از این پدیده‌ها دور نمانده است.

نظر شما