شناسهٔ خبر: 30119 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سایت زبان روسی ایرنا راه اندازی شد

سایت زبان روسی خبرگزاری جمهوری اسلامی دراخبار برون مرزی ایرنا برای مخاطبان روسی زبان راه اندازی شد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری جمهوری اسلامی روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود: خروجی زبان روسی ایرنا به عنوان ششمین خروجی زبان خارجی دراین خبرگزاری است که رونمایی شده و چهارزبان کردی ، عبری ، فرانسوی و چینی نیز مراحل آزمایشی خود را می گذراند.


وی گفت : دسترسی آسان و بدون واسطه مخاطبان غیر فارسی زبان و علاقه مندان به ایران اسلامی درسراسر جهان به اطلاعات , اخبار و دیدگاهها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی علمی و غیره از اهداف گسترش زبانهای خارجی ایرنا است .

محمد کاظم جعفری افزود:زبان روسی به عنوان پنجمین زبان پرکاربرد دنیا با ۲۷۷ میلیون نفر مخاطب روسی از زبان های پرمخاطب در جهان است که علاوه برکشورهای روسیه ، بلاروس و قزاقستان به عنوان زبان اصلی درتمامی کشورهای شوروی سابق نیز به عنوان زبان دوم مطرح است . 

سایت زبان روسی در کنار دیگر زبان های اخبار برون مرزی ایرنا ، هدف انعکاس تحولات داخلی ایران ، معرفی ، تبیین مواضع سیاسی و رسمی جمهوری اسلامی ایران و مقامات بلند پایه و دستاورد ها و پیشرفت های ایران اسلامی درزمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، علمی و .... و همچنین معرفی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برای مخاطبان غیر فارسی زبان را دنبال می کند. 

وی ادامه داد: سایت زبان روسی با استفاده از نیروهای متخصص در نمایندگی مسکو ایرنا و پشتیبانی های لازم از مرکز فعالیت می کند.

مدیرکل اخبار خارجی ایرنا افزود: بخش اخبار برون مرزی خبرگزاری جمهوری اسلامی با ترکیبی از نیروهای متخصص و مسلط به زبان های خارجی هم اکنون پل اصلی ارتباطی و حلقه پیوند دهنده مخاطبان غیر فارسی زبان درسراسر جهان با اخبار و وقایع ایران است و برنامه هایی برای تقویت همه جانبه آن در دست اجرا است. 

جعفری اظهار داشت : اخبار برون مرزی خبرگزاری جمهوری اسلامی به زبانهای مختلف ، بزرگترین شبکه ایرانی است که به عنوان رسانه ای مکتوب دردسترس مخاطبان غیر فارسی زبان جهان قرار دارد و درحال حاضر اخبار برون مرزی ایرنا به زبانهای انگلیسی ، عربی ، اسپانیایی ، ترکی استانبولی اردو و همچنین روسی منتشر می شود که این زبانها درآینده به ۱۰ زبان گسترش خواهد یافت . 

وی ادامه داد : علاوه بر مخاطبان غیر فارسی زبان، رسانه ها و خبرگزاری های بین المللی درسطح جهان و منطقه نیز با رجوع به اخبار ایرنا به زبانهای بین المللی اقدام به بازنشر اخبار ایرنا کرده و بخش برون مرزی ایرنا یکی از منابع مهم تامین اطلاعات و اخبار رسانه های مذکور است . 

خبرگزاری جمهوری اسلامی وظیفه خود می داند که درجهت بهره برداری صحیح از اخبار و اطلاعات توسط دست اندر کاران رسانه ها ، کارشناسان دانشگاهی ومراکز تحقیقاتی ، دستگاه سیاست خارجی کشورها و صاحبان سرمایه و صنعت بستر توسعه مناسبات مردم و مسوولان این کشورها را فراهم کند. 

نظر شما