شناسهٔ خبر: 30151 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکران‌های نوروزی از امروز آغاز می‌شود

از امروز اکران فیلم های نوروزی آغاز می شود. انتخاب فیلم ها در این دوره متنوع است و امید آن می رود که اکران این فیلم ها رقابت فراوانی را به وجود آورد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسکانیوز؛ «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی، که در جشنواره سی و سوم به نمایش درآمد فیلمی با موضوع شهدای هسته ای است. این فیلم در جشنواره نتوانست سیمرغی را دریافت کند. تهیه کننده «روباه» محمد پیرهادی است و داستان آن مرتبط با مسائل امنیتی و جاسوسی در حوزه انرژی هسته‌ای است. «روباه» از امروز در گروه سینمایی فرهنگ اکران می شود.


«طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی در گروه سینمایی آفریقا اکران می شود، «طعم شیرین خیال» در جشنواره فجر امسال به نمایش درآمد و در بخش جلوه های ویژه نامزد دریافت سیمرغ شد. این فیلم داستان دختری به نام شیرین است که به معرفی ماجرای خواستگاری استادش از او می پردازد. فضای این فیلم کمدی است که با موضوع حمایت از محیط زیست ساخته شده.

«ایران برگر» فیلمی کمدی است که در گروه سینمایی آزادی اکران می شود. این فیلم در جشنواره فجر به نمایش درآمد. «ایران برگر» فیلمی به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، نویسندگی مسعود جعفری جوزانی و محمدهادی کریمی و تهیه‌کنندگی فتح‌الله جعفری جوزانی است.

این فیلم داستان امرالله خان و فتح‌الله خان است که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا با یکدیگر رقابت می‌کنند. «ایران برگر» در جشنواره فیلم امسال در 6 بخش کاندید شد و مهین نویدی برای طراحی چهره آن سیمرغ دریافت کرد.

«استراحت مطلق» در گروه سینمایی قدس اکران می شود. این فیلم در جشنواره فجر نمایش داده نشد و با 16 مورد اصلاحیه از راهیابی به جشنواره باز ماند.این فیلم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی است و سعید خانی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.از نکات جالب این فیلم همبازی بودن رضا عطاران با همسرش، فریده فرامرزی است.

«رخ دیوانه» در گروه سینمایی قدس اکران می شود.این فیلم به کارگردانی ابوالحسن داوودی، نویسندگی محمدرضا گوهری و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری است.

این فیلم داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می‌افتند. مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند.

«رخ دیوانه» در جشنواره سی و سوم در 12 بخش کاندید شد و در بخش های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین جلوه های ویژه بصری، بهترین صدا و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سیمرغ را از آن خود کرد.

نظر شما